När saker blir uppblåsta

Jävlar, det har inkommit skitlånga kommentarer huxflux från ingenstans till min lagom obskyra blogg. Intressant!

Dels är det intressant för att det gällde ett en veckas gammalt blogginlägg, dels för att folk hittat blogginlägget överhuvudtaget, och slutligen dels för att de kommentarer som plötsligt dykt upp inte verkar ha läst det jag skrivit och sett min poäng.

Poängen var inte att det är okej att tafsa på folk hur som helst (hallå eller) utan att belysa hur olika saker kan ses i olika sammanhang. Plus att aftonbladet är en skittidning som bara söker sensationer och att göra en höna av en fjäder.

Men nog om detta. Melodifestivalen skapar som vanligt debatter - dessvärre allt som oftast gällande annat än musiken som är huvudgrejen om jag inte är ute och cyklar..

--

Raskt går vi över till dagens festival.

Vad hände där? Ptja, inget jätteöverraskande. Möjligen trodde jag Sonja Aldén skulle komma åtminstone till andra chansen. Att David Lindgren skulle gå till final med sin menlösa låt som låter som allt annat skit som spelas på klubbar var väl ingen högoddsare direkt. Hade jag förhandslyssnat på låten och haft ett spelbolag så hade jag stängt bettandet på den innan omröstningen ens börjat. Så löjligt förutsägbart var det.

Att sen flickfavoriten Munther gick vidare stör mig väl inte lika mycket även om den låten inte heller var mycket att hänga i julgran.

Måste jag välja en låt så väljer jag Timoteijs. Klart förbättrad komposition jämfört med senast de var med.

Sonjas var väl hyfsad.

I övrigt.. näe.


Resten av kvällen var bättre! Då vart det spel på agendan med Linnéa, Anna, Doris och ett gäng andra. Slutligen hamnade vi alla framför någon dramaserie om järnvägsläggande i gamla amerikanska western.

Nu blir det eftersändning av "På Spåret."



Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Jag trodde David och DiLeva skulle gå vidare. Röstade även på den sistnämnda i båda omröstningarna, en gång i varje. Tyckte han hade förtjänat det. =)

2012-02-13 @ 20:07:52
URL: http://echoesofmythouhgts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback