Idag som idag som idag

Hade helt glömt att detta var semlornas dag. Märkte det först när jag såg erbjudande om att få en tillsammans med lunchen i skolan. Det mesta som snurrar i min skalle cirklar kring faktumet att jag inte får sova så mycket som jag vill och bara vill komma igenom denna vecka. Igår invaderade jag och Fredrik Stefans residens för seminarieplugg och tidigare under dagen var det annat seminarieplugg till idrottskursen.
Dessutom är det ett seminarie till, förutom det som hölls idag i samma kurs, som ska pluggas till någon gång imorrn. OCH, kära läsare, ska vi inte drämma till med medieplanen som ska vara inne på fredag? Jovisst ska vi det! Betänk även det faktum att hemtenta i idrottskursen utlämnas på fredagen så börjar ni kanske förstå att jag börjar bli smått luttrad. Plus att man ju fick tvingas upp snortidigt under vasaloppshelgen..

Vad gäller semlorna: funderade på att svänga in på Willy:s och handla ett par, men kändes inte så nödvändigt. Var inte sugen, hade bara vart för sakens skull en dag som egentligen är som alla andra. Precis som kvinnodagen.
Gällande kvinnodagen så har jag aldrig riktigt förstått varför det idag finns en dag som heter så. Visst, den kanske ska peka på ökad jämställdhet, kvinnors situation osv, men det tycker jag vi är tillräckligt upplysta om här ändå, känns liksom lite förlegat på något sätt. Och ser man det som en dag speciellt för att hylla kvinnan så.. varför? Jag gillar er alla andra dagar också, inte bara en speciell dag.

Nog om det. Hylla vad ni vill och proppa i er så mycket semlor ni vill :)


På tal om bakverk så plockar vi fram två lite klipp som kan kallas moderna klassiker:


Kommentarer
Postat av: Anna

Det heter ju faktiskt Internationella kvinnodagen, så denna dag kan man kanske ge en extra tanke till alla de kvinnor som inte har det lika bra och jämställt som de flesta i Sverige har! ;)

2011-03-08 @ 17:03:02
Postat av: Björkman

Yeah, I know. Jag menar bara att jag tycker man lika gärna kan skänka såna tankar alla andra dagar också, att det inte behöver bli någon plötslig hysteri bara för att just denna dagen fått den titeln :)

2011-03-08 @ 19:43:33
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback