Tidsfördriv och självterapi

Det sistnämnda i rubriken låter way more seriöst än vad som avses. ^^
 
1. If you could be any animal, which animal would you be?
Förutsatt att jag har samma mentala förmåga som jag har i dagsläget så förmodligen något djur som kan flyga. Problemet är att sådana djur inte har några händer, vilket vore problematiskt. Men ja, kanske typ örn. Eller flygande (glidflygande) ekorre?

2. What’s your favorite flower?
Krokus

3. What is something you regret?
Inget speciellt. Möjligen att jag borde varit mer framåt i yngre år. Det hade varit gött att ha ungefär samma självsäkerhet som idag.

4. How many hours of sleep do you need each night to feel good?
Cirka sju, men det blir oftast cirka sex.

5. What nicknames did you have as a child?
Som liten hade jag inga smeknamn vad jag kan minnas. Det närmaste var väl i så fall att jag hade artistnamnet Gino Toblerone (samma namn som en Galenskaparna-karaktär) när jag och några kompisar hade ett otroligt band i mellanstadiet (sång, ukulele, bongotrumma och maracas, jag spelade trumman och sjöng).

6. What ‘house’ were you in at school?
Om vi här syftar på Harry Potter-houses så var jag väl typ en kombination av Ravenclaw och Hufflepuff om jag förstår det rätt.

7. What did you want to be when you grew up?
Först uppfinnare, sedan arkitekt sedan ljudtekniker/musikmixare. Det blev ingetdera (mer än det sistnämnda en kort period), istället blev jag kommunikatör/informatör/skribent/webbmaster.

8. Do you prefer dogs or cats?
Katter. Hundar kan vara goa, men katter sköter sig själva på ett sätt som passar mig bättre och slabbar och luktar inte på samma sätt som hundar.

9. How many hours of TV do you watch each week?
Noll egentligen. Om vi verkligen menar titta på en TV. Jag plöjer serier ibland, men då på datorn. Jag ser på film med TV:n kopplad till datorn ibland, men det är mer sällan en än gång per vecka.

10. Do you dream when you sleep?
Det går i perioder. Oftast nej, men ibland kan jag ha ett par eller tre dagar i rad där jag drömmer. Oftast inga speciella drömmar och i princip aldrig mardrömmar.

11. Do you love or hate Harry Potter?
Varken eller. Jag har sett filmerna och läst hälften av en av böckerna på engelska, men tycker varken bu eller bä egentligen. Okej, men inget speciellt. Inte som Sagan om ringen eller Star Wars liksom.

12. Which way do you put the toilet roll? Does the tissue hang to the front or the back?
Som den ska hänga, på det logiska sättet, det vill säga såhär som patentet visar:
Patent Shows Right Way to Hang Toilet Paper

13. What food do you make when you’re lazy and/or alone?
Mackor och fil och flingor om jag känner mig lat. Känner jag mig snäppet mindre lat blir det min egenkomponerade kycklinggryta.
 
14. If you could be doing anything right now, what would it be?
Mysa med min ännu icke funna tjej eller utforska Mars.

15. Would you choose skydiving or diving in the deep blue sea?
Djuphavsdyka.

16. When was the last time you read a paper book?
Jag läste en Kalle-tidning igår, räknas det? Om inte så i somras när jag läste Stefan Thylins bok om Bebben.

17. When you work or study, how long can you sit still at a time?
Jag kan fysiskt sitta still väldigt länge, man bara ändrar sittställning så att säga då och då. Men intressemässigt är det betydligt kortare sittspann. Paus för att gå och hämta kaffe infinner sig till exempel titt som tätt.

18. Is that your natural hair color?
Jag har inte så mycket kvar att färga så ja, det är min naturliga hår- och flintfärg.

19. Which celebrity do you have a crush on?
Avril Lavigne

20. Have you ever been in love?
Ja.

21. Can you whistle?
Absolut.

22. Do you make New Year’s resolutions?
Nix.

23. Have you ever told a lie?
Det har hänt. Den som svarar nej här ljuger. ^^

24. Can you name the colors of the rainbow? In order?
Det kan jag inte.

25. Did you ever run away from home?
Nix. Jag trivdes extremt bra hemma. när jag var liten ville jag snarare att tiden skulle stå still så att jag aldrig behövda växa upp och flytta därifrån.

26. Would you rather live in a forest or on the beach?
Varför inte i ett skogsbryn vid en strand? Men okej, hellre nära havet än långt in i skogen. Jag är från Västkusten trots allt.

27. If you won the lottery, what’s the first thing you’d do?
Betala hela mitt studielån. Och fira med Bollinger.

28. Do you like rules?
Det beror självklart helt på vilka regler. Jag gillar varken överförmynderi eller anarki.

29. Do you prefer peace and quiet or noise?
Lugn och ro.

30. What’s your favorite song?
Den evigt omöjiga frågan. Det finns så många som ligger i toppen för olika tillfällen. Jag brukar säga Calleth You, Cometh I av The Ark bara för att ha sagt en av alla grymma låtar.

31. What pets have you had and what were their names?
Curry (katt), Nisse (eremitkräfta), Piffi (katt) och ett antal fiskar som jag inte kommer ihåg namnen på mer än två som hette Sigge och Rut.

32. Have you ever been a bridesmaid/groom?
Inte ännu. Det kommer i sinom tid.

33. Would you rather have five brothers or five sisters?
Fem bröder. Jag skulle vilja ha EN syster, men fem skulle nog bli lite för mycket... ^^

34. What’s your favorite saying or quote?
"I intend to live forever, or die trying."
– Groucho Marx

35. If you could change your name to anything, what would it be?
Jag är rätt nöjd. Men om jag skulle byta blir det kanske något italienskt klingande som Riccardo Borgelini (som jag redan använder faktiskt i olika spelsammanhang), Leonardo Quagliarella och så vidare. Det skulle tålas att funderas på.

36. Do you take action on things that need to be done or do you put things off?
Det beror helt på vad det gäller. Är det något akut som behöver göras så gör jag det givetvis, men annars beror det på intresse och när deadline är. Jag slänger mig oftast inte över saker som ska vara klara om en vecka.

37. What do you think people say about you when you aren’t there?
Förhoppningsvis att jag är hjälpsam och trevlig. Men det är inget jag tänker på speciellt mycket längre. Sådant tänkte man lite mer på när man var yngre. Folk får tycka vad de vill.

38. Are you happiest in sunshine or snow?
Sol, sol och mera sol. Sommaren är favoritårstiden, men julen är favorithögtiden.

39. Do you believe in magic?
Inte direkt. Däremot VILL jag tro på det och hoppas att det finns.

40. Have you ever made friends with a complete stranger?
Är inte alla totala främlingar innan man lär känna dem..? Förstår inte riktigt frågan.

41. What makes you sad?
Missförstånd, brottslighet, kollektiv bestraffning, överförmynderi, folk som lever för att peta i andras liv istället för att skaffa ett eget.

42. What are you proud of?
Min familj och mina vänner. Bland saker jag själv gjort? Att jag är där jag är idag. Jag må vara singel, men jag har ett stabilt jobb, ett bra boende och det jag behöver i princip.

43. Have you ever run into a celebrity?
O ja, många gånger. Jobbat med också på olika sätt, både inom musik och framför allt idrottsbranschen. Sen har man väl gått förbi ett antal också när man varit ute på stan både i Göteborg och Stockholm.

44. Describe your family in three words.
Varm, rolig och generös.

45. Do you know your neighbors?
Jag hejar på de jag ser och har bytt några ord med tjejen nedanför, men i övrigt nej, jag känner inte mina grannar.

46. What do you think happens to us when we die?
Jag tror inte någonting händer. Ett evigt intet. Men jag hoppas verkligen att jag har fel.

47. How far will you go to win something?
Det beror på vad det gäller. Gäller det mitt eller andras liv är jag beredd att gå långt. Gäller det materiella struntsaker eller i att vinna ett vanligt brädspel så gör jag vad jag kan, men det är inget jag påverkas så mycket av. Jag är inte en tävlingsmänniska, om det var lite det frågan undrade. Snarare är jag väl en sådan som irriterar tävlingsmänniskor eftersom jag om jag torskar rycker på axlarna snarare än blir så förstörd som tävlingsmänniskor hoppas att man ska bli. ^^

48. Who do you admire most?
Min familj, allihop.

49. What time do you wake up in the morning?
  • På en arbetsdag jag jobbar hemifrån: 07:55
  • På en arbetsdag jag jobbar på kontoret: 07:00
  • På en ledig dag: När jag vaknar av mig själv, ingen specifik tid
50. Have you ever played a prank on someone?
Jadå, det har man gjort många gånger. Men bara harmlösa, roliga saker.

51. What’s the best gift you ever received?
Den gången jag blivit mest överraskad materialistiskt är när jag fick en laptop en julafton. Det fanns verkligen inte på min karta att jag skulle få så då var man mycket glad. Men den bästa gåvan var faktiskt senaste gången jag fyllde år. Det var en lördag och jag var här i Karlskrona. Vi hade firat min födelsedag lite i förtid när jag besökte västkusten och föräldrarna och brorsan veckan innan. Plötsligt ringde det på dörren och där stod föräldrarna. DET är den bästa gåvan jag fått, att de spontant körde hit bara sådär och överraskade mig helt.

52. Do you have a budget?
Nej. Jag vet vad jag har och vad jag kan spendera ungefär utan att behöva följa en nitisk budget. Jag köper det jag känner för och behöver utan att det blir lyxfällan och galenskaper av det.

53. What are your long-term goals?
Tjej och barn i korthet.

54. Have you ever been overseas?
Nej. Eller ja, över vattnet från Sverige till Danmark, Tyskland och Polen. ^^

55. Why are you here?
Se rubriken på inlägget.

56. Who are you when you’re alone?
Ännu mer mig själv än när jag är runt folk jag inte känner. Avslappnad ena stunden, skrålar högt i duschen andra stunden. Jag har inga problem med att ha tid för mig själv. Egentid är viktigt.

57. Do you believe in ghosts?
Samma svar som gällande om jag tror på magi: Inte direkt. Däremot VILL jag tro på det och hoppas att det finns.

58. Do you prefer salty or sweet foods?
Salt

59. If you could have a superpower, what would it be?
Odödlighet om det räknas. Annars möjligheten att bli osynlig.

60. Do you believe in love at first sight?
Ja, varför skulle det inte kunna ske?

61. What do you hope and wish for?
Att världen börjar sansa sig och folk slutar få hysteri för allt mellan himmel och jord. Att folk sköter sina egna liv istället för att lägga sig i andras.

62. Are you scared of the dark?
Nja, det beror på var man är. Jag är inte rädd hemma i lägenheten, men droppa mig mitt ute i en becksvart skog så är jag nog inte så megauppåt.

63. Did you ever create your own autograph for when you became famous?
Minns inte om det var anledningen till att jag skapade den en gång i tiden som barn. Kanske? Jag använder i alla fall den första och enda jag uppfann än idag.

64. Do you like your boss?
Jadå, det är lätt och trevligt att snacka med henne.

65. If you had to be a criminal, what crime would you commit?
Om någon tvingade mig så skulle det vara något som gav pengar utan att skada enskilda människor (typ sådant som drabbar något stort företag och inte den stackars arbetaren på gatan). Vad exakt vet jag inte.

66. What’s your favorite board game?
Spel som Monopol och Hotel har alltid legat högt.

67. Do you wear shoes around the house?
Nej, bara mjuka innemysskor:
68. Have you ever found out that something you believed was true wasn’t true at all?
Det har säkert hänt många gånger. Men det första jag kom att tänka på nu var när både jag och en av mina bästa vänner en dag i vuxen ålder insåg att Costa Rica inte var en önation utan befann sig på fastlandet.

69. Would you want to be the hero in a story, even if you had to risk your life, be brave, make decisions, and lead your people to freedom?
Helst inte. Det fungerar lagom att ha det så i fantasin. :)

70. Do you let things go?
Nu för tiden, ja.

71. Have you ever lost a bet?
Ja.

72. What’s your earliest memory?
Jag TROR det är när jag och pappa var och köpte sommarstugan.

73. Can you do the splits?
Aj, nej.

74. What’s the most amazing thing you’ve ever seen?
Naturen, var den än är, i de flesta former. Svensk natur är fantastisk. Även Kroatien var underbart vackert att besöka.

75. When was the last time you went to a wedding?
Det måste ha varit en av mina kusiners bröllop för ett antal år sedan.

76. What were your grandmothers’ names?
Britta och Kjerstin.

77. Would you rather be Snow White and be put to sleep for 100 years or Cinderella and be a slave to your evil stepmother?
Jag tar slaveriet. Jag hade dock aldrig gått med på att slava som hon gör så slaveriet hade upphört ganska snabbt. ^^ Sova i hundra år låter för himla meningslöst.

78. Do you listen to your gut?
Ja.

79. Who’s the most interesting person you’ve ever met?
Utöver familj och vänner så har jag svårt att komma på någon speciell faktiskt.

80. Would you buy cryptocurrencies like Bitcoin?
Det är ingen omöjlighet. Jag skulle överväga det.

81. Have you ever broken a promise?
Jag kan inte minnas att jag gjort det någon gång. Men det har säkert hänt någon gång i forntiden.

82. What bad habits do you have that you’d like to break?
Kan inte komma på någon. De dåliga vanor jag haft har jag slipat bort (typ att vara överdrivet onyttig och inte röra på mig) eller slipat ner mer och mer. Jag mår rätt bra där jag är idag.

83. What’s one thing you’ll never taste?
Blåsfisk. Jag skulle inte kunna lita på att den tillagats korrekt.

84. What’s one thing you’ve tasted but will never enjoy eating?
Selleri.

85. What’s been the best year of your life so far?
Som helhet säger jag hösten 2010 och våren 2011, alltså första året jag pluggade på högskola andra gången. Det sociala livet då var verkligen på topp. Fantastiskt rolig tid,

86. How do you handle stress?
Genom att försöka att inte stressa upp mig. Det vill säga försöka att fokusera och klara av vad det nu är metodiskt och rätt snarare än hastat. Är det typ bråttom till ett tåg är det ju bara att gasa på såklart, men i merparten andra situationer är det att andas och fokusera som gäller. Inte stressa upp sig och låsa sig och slarva.
 
Det var alla frågor jag hade hittat denna gång, hejs!
 

Kommentarer
Postat av: KennethTig

chiggers bites remedies https://asianamericas.host.dartmouth.edu/forum/viewtopic.php?id=74702 indigestion remedies natural

Postat av: DeweyCix

Your One-Stop Solution for Home Improvement: Our Handyman Services [url=http://www.youthreporter.eu/profil/kaylaperez77/] Furniture assembly!..[/url]

Postat av: Frankhit

Our expert team can repair and replace radiators to ensure efficient heating throughout your home or office. [url=https://artmight.com/user/profile/205751] Underfloor heating repairs!..[/url]

Postat av: JosephVeisk

Vi presenterar för dig en ny rysk dejtingsajt för sex [url=https://rudating.pro] Best Russia Sex Dating[/url] Endast vi har riktiga och verifierade användarprofiler
De mest befriade användarna i din region är direkt tillgängliga
Registrera dig med en kampanjkod - 70169 och få en ingång till en privat klubb!
Vi ses snart på - www.rudating.pro

2023-10-04 @ 10:38:32
URL: http://https://rudating.pro
Postat av: WilliamRhymn

Vi inbjuder dig att besöka en ny unik [url=https://rudating.pro]Sex individual Dating[/url] Endast vi har riktiga och verifierade frågeformulär
De mest befriade användarna i din region
Registrera dig med en kampanjkod - 292936 och få en ingång till en privat klubb!
Vi väntar på dig på vår - www.rudating.pro

2023-10-05 @ 06:42:39
URL: http://https://rudating.pro

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback