Lista för tio år sen vs. nu. Har något förändrats?

Det verkar vara poppis från ingenstans att posta saker från tio år sedan och jämföra. Så.. då gör väl jag det med. Why not.
 
Jag tänkte fylla i en lista jag senast fyllde i i februari 2009. Denna finnes här:
http://borgar.blogg.se/2009/february/dagens-stold.html
 
Några frågor blir ju inte jättespännande som jag svarat ja på redan innan, men i övrigt kanske saker ändrat sig? På de svar som fortfarande stämmer eller jag inte skriver till någon mer kommentar på skriver jag [oförändrat] efter. Let's go!
 
Allmänt
Namn: Lars Richard Borgar Björkman [oförändrat]
Födelsedag: 28 Augusti [oförändrat]
Hemstad: Uppvuxen i Romelanda utanför Kungälv, bor numer i Karlskrona sedan 2016
Ögonfärg: Grönbruna [oförändrat]
Hårfärg: Mörkblond, men det har tunnats ut en aning sedan 2009, minst sagt..
Längd: 1.77 [oförändrat]
Höger/Vänsterhänt: Höger. Det är inte många saker som jag gör bättre med vänsterhanden än med högerhanden.
Värsta vana: Skrev ju "dåliga Göteborgsskämt" för tio år sedan som egentligen var lite på skämt i sig haha. Jag tog väl nåt bara för att svara nåt. Lite för duktig på att skjuta upp saker ibland är mer nära sanningen.
Stjärntecken: Jungfru [oförändrat]
Sko strl: 45/46 [oförändrat]
Är dina föräldrar skilda: Nej [oförändrat]
Kär? Nej, tyvärr [oförändrat]
Skor idag: Strumpor [oförändrat]
Din svaghet: Blyg i vissa sammanhang stämmer fortfarande även om det blivit bättre på den punkten. Bättre på att ringa folk har jag också blivit, men föredrar att skriva eller mötas öga mot öga.
Dina rädslor: Döden, att aldrig hitta "den rätta" [oförändrat]
Mål för det här året: Träna ner mig ett antal kilon, ha kul, umgås med vänner och familj och äta gott. I övrigt får vi se vad som sker. Träningen är påbörjad så det blir säkert inga problem med den saken. Mitt fokus är enbart på gå ner-biten, jag har inga ambitioner att bli Arnold.
Mest använda fras på MSN: Jag saknar MSN faktiskt. Får väl översätta detta till mest använda fras på Facebookchatten/messenger istället, men har inget svar oavsett. Jag har ingen speciell fras jag använder mer ofta än nån annan vad jag vet.
Det första du tänker på när du vaknar: Om det är helg/ledig dag: "Gött!" Om det är arbetsdag: "Hmm.. ta dig ur sängen så tar vi det därifrån.." typ.
Dina bästa kännetecken: Lojal, omtänksam, skämtare [oförändrat]
När går du och lägger dig: Om det är helg/ledig dag: När jag blir trött, vilket kan vara allt från 23 till 05. Om det är arbetsdag: I snitt runt 23:00 och somnar nån timme senare.
Mest saknade minne: Det är många saker jag gärna upplevt igen. Allt från studenten och andra pluggrelaterade grejer till mormors mat och farmors hus och umgänget med dem och morfar.

Favoriter
Färg: Grönt och svart. Mina färgpreferenser har ändrats en del under åren. När jag var liten var det definitivt gult. Sedan blev det svart i högstadiet för att ändras till grönt i gymnasiet. Och nu är det nog mer åt svart igen, men jag gillar fortfarande grönt skarpt.
Mat: Mormors mat och mammas mat
Sport: Fotboll          
Djur: Panter
Glass: Mjukglass eller nån Ben & Jerry
Godis: Choklad
Affär: Blåvittshopen typ
Sallad: Caesarsallad
Skådespelare: Jason Statham, Geoffrey Rush, Roger Moore, Björn Gustafson, Tuva Novotny.. det finns många. Har svårt att välja en.
Låt: Samma här, svårt att välja en. Men kör på Calleth You, Cometh I.
Bokstav: Jag svarade tydligen "R, S eller F" för tio år sedan. Har ingen jätteaning om varför S och F. R är ju uppenbart. Eller jo, en liten aning om F kanske. S skulle kunna ha med Fem myror att göra när de sjöng om S och prövade kläder på S. Gillade/gillar den scenen. Men favorit idag? R är en skön bokstav ändå så det får blir den, haha. Det sägs för övrigt att första bokstaven jag kunde identifiera som liten var Y.
Nummer: 3 hade jag som favoritnummer som liten. Men sedan Werder Bremens gamle anfallsbrasse Aílton bar 32 runt millenieskiftet så blev det mitt favoritnummer. Jag har det numer på en IFK-tröja som jag fick när jag fyllde 32 i höstas.
Tuggummi: Något med mintsmak
Helgdag: Julafton
Årstid: Sooommar, sommar och sol
Tandkrämssmak: Mint
Radiostation: Lyssnar på Morrongänget i Mix Megapol Göteborg enbart vad gäller radio, men har ingen favoritradiostation. Det blir mest musik från Spotify och en och annan fotbollspodd.
Parfym: På mig själv är det Flowing från Puma. På tjejer har jag ingen koll. Det som luktar gott luktar gott. ^^
Doft: Den som en kvinna som man är attraherad till har :) Alternativt dofter av natur eller vällagad mat.
Kroppsdel på motsatta könet: Ansiktet, leendet är extra viktigt

Livet
Vad vill du bli när du blir stor: Blir man nånsin stor? Jag är färdigpluggad numer och jobbar typ inom det jag vill uppgiftsmässigt, men inte branschmässigt. Jag skulle vilja komma åter till sportens värld eller till nöjesvärlden.
Hur vill du dö: I en varm säng med familjen runtomkring mig [oförändrat]
När grät du mest: När förhållandet med tjejen jag var ihop med min första högstadiepluggsejour tog slut
Vilken är den bästa känslan i världen: När man är nykär. Men det var ett tag sen jag kände av det nu. Minns nästan inte känslan längre. [oförändrat, sorgligt nog, fast jag har hunnit vara kär däremellan så inte som att det varit helt dött inombords i tio år]
Värsta: Att bli sårad av någon som står en nära
Var vill du bo i framtiden: Inte det viktigaste, det viktigaste är att jag bor med någon jag älskar, som älskar mig. Men okej, förmodligen i en halvstor stad i Sverige. [oförändrat i grunden, men det är klart att det finns ställen man hellre bor på än andra om man får välja]
Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara: Jag skulle inte vara så blyg, våga leva ut min mer estetiska sida [oförändrat gällande det psykiska som jag beskriver kan ändras, men också fysiskt skulle jag ändra lite småsaker som få mer hår igen, gå ner i vikt en aning, ha knän som är 100 % stabila t.ex.]
Hur länge tror du att du kommer leva: Tekniken går framåt så jag tror jag kommer leva rätt länge. Runt 100 minst.
Har du någonsin varit kär: Självklart, men bara megakär en gång när det verkligen blev nåt av det så att säga. I övrigt kär på avstånd.
Blivit dissad: Jadå [oförändrat]
Rymt hemifrån: Nej [oförändrat]
Föreställt dig ditt ragg naken: Såklart [oförändrat]
Skolkat: Det har hänt nån enstaka gång, men kan inte alls minnas när. Och då menar jag grundskola och gymnasium. Jag räknar inte att skippa icke obligatorisk lektion i högskolan.
Sovit utomhus: Japp, var scout en gång i tiden och sov i vindskydd (om man nu menar utomhus som utan dörr/öppet så att säga, ej tält). I tält har jag sovit en massa gånger, inte minst de två roadtrips som genomfördes för några år sedan.
Gråtit i skolan: Jag kan bli känslosam av filmer, händelser eller låtar så även om jag inte minnas någon specifik gång vet jag att det skett.
Spytt i skolan: Ja, en gång i mellanstadiet. Gillade inte direkt paprika då. [oförändrat]
Velat bli modell: Nja, hellre sångare eller skådespelare [oförändrat]
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: Jadå [oförändrat]
Sett en död människa: Bara på TV [oförändrat]
Druckit alkohol: O ja [oförändrat]
Ätit sushi: Ja, gillar det också [oförändrat]
Varit på scen: Jadå, några gånger [oförändrat]
Varit full: O ja [oförändrat]
Retats: Såklart, jag har ju en lillebror :P [oförändrat]
Blivit nerslagen: Nej, men det har varit nära att det blivit bråk ett par gånger när andra parter inte varit så stillsamma. Det närmaste jag kommit var en snubbe i cowboyhatt som grabbade tag i min tröjkrage efter att jag ifrågasatt hans hotfullhet mot en nära vän mittemot (vännen hade i sin tur lugnt försökt avstyra cowboymannen från att göra närmanden mot en tjej som inte var intresserad). Det kom en vakt dock i samma stund så det hela lugnade ner sig. Annars hade det varit intressant att se vad cowboymannen och hans mer avvaktande kompis (också iförd cowboyhatt) hade tänkt sig göra mot fyra betydligt nyktrare grabbar cirka 15 år yngre än de själva. Tror inte det fanns någon jättevälutvecklad plan där..
 
Så! Det var det! Tio års skillnader på en massa punkter! Och en hel del som var samma ännu. Jag antar att det ska vara så i livet. Man behåller en del av sig själv och förändrar annat. Att förändras helt eller stå helt stilla hade nog inte varit så himla bra nåt av dem.
 
 
 
Våren -09 vs. nu. Viss skillnad, men leendet består. :)

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback