Listman

Att jag älskar att fylla i listor har väl inte undgått nån som följt min blogg genom åren (fast det finns nog i och för sig inte så många trogna läsare kvar med tanke på hur jävla sällan jag skrivit sen typ slutet av 2017).
 
Hur som helst tycker jag om det, att skriva lite om vad man tycker och gillar på en lättsam nivå.
 
Har du något konstigt du alltid måste göra?
Faktiskt inget alls vad jag kan komma på.

Har du några andra måsten?
Inte mer än att typ kolla Twitter, Insta, Messenger och mailkorgen.
 
Har du några lyxvanor?
Går på massage ett antal gånger per år. Man ska unna sig när man kan! "Det där kan jag unna mig nån gång i framtiden.." är farligt att tänka. Man vet aldrig vad som händer imorrn. Ser du något du verkligen vill ha som är rimligt så kör på det!
 
När ingen ser, vad gör du då?
Drar ner rullgardinen och besöker vissa hemsidor. Hallå, vilket svar förväntar sig folk på den frågan? Jag är ju singelsnubbe, haha.
Mycket mer spännande än så blir inte svaret. Eller i och för sig, jag drar på stereon och sjunger samt hoppar/dansar runt med nåt glas gött vin, whisky eller öl ibland på helgerna på ett sätt jag inte riktigt gör på dansgolvet ute bland folk.
 
Vad stör du dig på hos andra?
Om de är oärliga, opålitliga, allmänt för på, i vägen, otrevliga, inte går att skämta med och så vidare.
 
Vilken är din sämsta sida?
Jag är i grunden rätt bekväm av mig och bra på att skjuta upp saker. Alltså saker som inte är så viktiga. En deadline för nåt arbete är en annan sak, det utförs när det ska. Men i övrigt, sånt som inte är så farligt att skjuta upp blir gärna uppskjutet lite.
Jag är lite för blyg i vissa situationer också. Jag borde ta för mig mer. Det har blivit delvis bättre på den fronten på senare tid i vilket fall.
 
Vilken sida av sängen sover du på?
Det varierar beroende på hur sängen står. Jag föredrar att ligga på sidan närmast dörren av ren bekvämlighet. Närmre ut och mindre risk att störa eventuell person som ligger bredvid.
 
Vad gillar du för filmer?
Väldigt blandat, men jag är svag för komedier, thrillers och action. Sen finns det många riktigt bra draman också. Skräckfilmer är i princip aldrig min grej. Stör mig på dem mer än blir rädd.
 
Gråter du ofta?
Skulle inte säga ofta, men jag kan vara relativt känslosam ibland av småsaker. Jag är riktigt svag för lyckliga scener i filmer, till exempel när någon träffar någon de älskar första gången på jättemånga år. Den typen av lyckliga scener. Men det kan ibland också räcka med att någon blir rörd över beröm i ett matlagningsprogram, haha. Det beror helt på hur saker framförs, sammanhanget, hur personerna i fråga reagerar.
Jag gråter sällan eller aldrig över mitt eget liv så att säga. Det är när någon dör i princip. Har gråtit i förhållandesammanhang också, men det var väldigt längesedan.
 
Har du något du ofta säger åt andra att göra, men aldrig gör själv?
Jag är rätt bra på att ge relationsråd faktiskt. Men jag är ju själv singel och måttligt framgångsrik på att komma nån vart på den fronten. Borde våga mer och följa mina egna råd mer.
 
Vad sjunger du när du står i duschen?
Ytterst blandat. Det mesta jag gillar helt enkelt och som faller mig in för stunden. En del kärlekslåtar. Men det kan vara allt från Radio Ga Ga till November Was White, December Was Grey till Visa vid vindens ängar till Miss Atomic Bomb till Suspicious Minds. Und so weiter. :)

Vad önskar du dig mest just nu?
Semester, sommarvärme och, givetvis, att den där kärleken ska infinna sig igen som jag inte upplevt på länge.
 
All done! Fredagen är här och vi kan alla skaka loss!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback