Blandade instick

Lite blandade känslor senaste två veckorna. Eller ja, egentligen har det väl varit så länge att många känslor blandats, men på senaste tiden har även gamla typer av känslor så smått blandat sig i leken, inte bara alla aktuella. Och det är egentligen bara bra. De gamla behövs så man inte tappar bort sig själv.
 
Jaja, är man grubblande känslomänniska så är man!
 
---
 
Göteborgsresan var fin sånär som på halsbrännan från helvetet sista natten och påföljande dag. Och om vi frånser ett visst kryss mellan IFK och HBK också förstås..
I övrigt helt okej väder och vi hann bland annat med en finfin tur med Paddan, vilken jag inte åkt sen högstadiet eller gymnasiet, minns inte riktigt.
 
Märkligast: Toaletterna på biokomplexet Bergakungen har inte längre herr- och damsymboler på respektive dörr. Båda ingångar har nu nån sorts pridesymbol istället. Jag gick min vana trogen in på det som varit herrarnas oavsett.
 
---
 
Kroatien närmar sig! Ska bli rejält skönt att få försvinna iväg ett tag till nya miljöer. Inget ont om Karlskrona som stad (undantaget den ständiga jävla blåsten) men jag jobbar fortfarande på att få det att kännas hemma.
 
---
 
Grannen som har lägenhet vägg i vägg med min sovalkov är ett kapitel för sig. Låt oss säga att han har en genomträngande röst, gärna kommer hem packad och högljudd mitt i natten och drar igång stereon samt så sent som i lördags natt hade en ytterst odiskret kinky sexfest hemma hos sig (nej, det gick inte att ta miste på, tänk Fifty Shades fast med ett par deltagare till av båda kön). Perfekt godnattsaga när man just har lagt sig för att sova vid halv tre-tiden!
 
Alltså, folk får göra precis vad de tycker är skoj, det bryr jag mig inte ett dugg om, men bor man i lägenhet och inte har extremt ljudisolerade väggar så bör man ha liiite bättre vett kan tyckas..
Oh, well. Det är tur jag har oerhört lätt för att somna oavsett oväsen runtom.
 
---
 
FM-suget har kommit tillbaka! En save där jag och Erik kör Bilbao respektive Betis är åter på agendan som i så många FM:s tidigare. Gött så!
 
---
 
Till sist: Orkar knappt ens kommentera tillståndet för IFK Göteborg just nu. Inte mer än AVGÅ JÖRGEN!
 
---
 
"The future is not set."
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback