Nyår och snöyra

Nyårsafton passerade med stora Berta som for upp i skyn från vår trädgård och gjorde alla andra bombardemang i fjärran sällskap.
Det är alltid lika vackert att se sprakande färger lysa upp natthimlen och välkomna det nya året. Det var mysigt som liten och det är mysigt nu. :)
 
Förutom tolvslagets fyrverkeri så ägnade vi i släkten oss åt lite lekar, skålande, obligatoriskt tittande på Grevinnan och betjänten, god mat samt allmänt gött snack.
 
Mycket mer än så finns inte att säga om nyåret, mer än att det liksom julafton var beklämmande fritt från snö.
Det är något man absolut inte kan säga om de senaste dagarna..
 
Alltså, det började snöa så smått häromdagen. Och nu har det varit feta flingor i x antal timmar.
Snön ligger vit på taken, inte ens tomten är vaken.
Varför nu? Why??
Jag säger som jag alltid säger om vintern: Hela december vill jag ha det vitt och snöigt, men så fort gryningsljuset nalkas den 1 januari ska det bli varm sommar på direkten. Det hade varit perfekt.
 
---
 
Jobbletandet går som ni kanske förstår inte alls eftersom jag fortsatt inte utropat några glädjetjut här i bloggen. Jag står och stampar helt enkelt.
Ansökningar görs, några intervjuer sker och sedan blir det inget mer. Jag sitter fast i det eländiga ekorrhjul som stavas "För lite erfarenhet." och då spelar det liksom ingen roll att jag arbetat på hög nivå med x antal uppgifter inom kommunikation. Jag verkar ha gjort det för kort tid. Irriterande är bara förnamnet.
Och får man inte chansen så får man ju ingen mer erfarenhet..
 
Man tycker att det jag gjort borde tala för sig självt, plus att jag är extremt hungrig på att jobba och ambitiös.
Sedan jag blev arbetslös har jag sökt ungefär 500 jobb som har antingen med kommunikation och information att göra eller mer basic saker inom administration. Men inte ens de inom administration, där jag i många fall är mer än väl kvalificerad, går min väg.
Tröttsamt.
 
Ge mig chansen!
 
Nå, nog med gnäll för idag. Vi tar en sång istället!
 
 
Förresten, på tal om eran som denna låt är ifrån:
Lunarstorm/Stajlplejs är tillbaka! Givetvis skapade jag ett konto där direkt. Good times.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback