Bloggen är inte död

Jag har bara inte känt för att skriva något bloggmässigt på senare tid.
Med två veckors häng hos Erik i sthlm kan man tänka sig att jag ändå borde ha en massa tid att skriva och saker att skriva om och visst, så är det, men inspirationen har inte funnits där.
 
Sägas skall också att fläkten i min ordinarie laptop gick hädan helt till slut och att jag därför numer sitter på min gamla laptop (i skrivande stund är jag dock på min stationära). Den laptopen är seg som kåååda och därför undviker jag att göra mycket mer än spela Championship Manager 03/04 nätverk med Erik (nyare CM:s/FM:s än så är bara att glömma, då kronkar skiten loss totalt).
Firefox äter inom kort upp det mesta av datorns kapacitet och därmed surfar jag endast i korta stötar på mackapären. Godkänd som reservdator är den dock, jag kan göra det viktigaste, som typ söka jobb..
 
Anyhow, det var nice i hufvudstaden och man hann med såväl utekvällar och en liten reunion med goa gamla kursare som ett par jobbintervjuer som kom flygande hux flux. Effektivt med andra ord, trots en hel del CM-häng.
 
En av utekvällarna var av den sköna sorten där man hänger på ett ställe och börjar snacka med två trevliga, random amerikaner. När de lämnar hamnar man i konversation med ett par nya random människor och har en god stämning, dricker öl på öppen gata, vandrar till ett sista ställe och klunkar några öl till innan det är dags för hemgång.
På vägen hem möts det upp med Eriks tjej på Burger King för en lyxig nattmåltid innan det sista rumlandet hem sker för en god morgon och förmiddags sömn.
Livet! Trevnad!
 
Reunionen hade visst manfall, men vi som var där hade mycket trevligt med gott käk, snack och bra miljöer.
Alltid nice att ses och uppdatera varandra på vad som hänt sen sist!
 
Ikväll gäller sista delfinalen. Eftersom de enda två bidrag som fortfarande är kvar som jag gillar någorlunda endast gick till andra chansen så får jag hoppas på att ett möjligt bra vinnande bidrag kan dyka upp ikväll och gå direkt till final.
Totalt är det tre låtar jag tyckt varit okej, men två är alltså i andra chansen medan en åkte ut direkt.
Jag återkommer till de jag gillat efter kvällens delfinal så får vi se om listan utökats eller bara slutar med ett konstaterande om att inget jag gillar kommer vinna i år heller.
 
Dags för några klunkar Hadiraja. Ha en fin kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback