Blandat gnäll och positivt

Se! Ett inlägg inom 24 timmar från det senaste! Applådera mig!
 
"Kyligt ute." konstaterar moder. Jovars, men inte så farligt. Jag har inte så ont utav klimatet just nu faktiskt. Snart är det jul och sen är det sommar igen. Tiden går så fort.
 
---
 
Det var tydligen någon partiledardebatt nyligen. Mitt politiska intresse är inte vad det varit.
I gymnasiet hade jag visst intresse, men numer är jag mest trött på allt. Antingen är det extremt åt vänster eller åt höger, det verkar liksom inte finnas något mellanläge, ingen som sansat tar saker från båda sidor.
Allt till vänster är inte bra och allt till höger är inte bra. Det är när man närmar sig från båda håll och kompromissar som det blir i alla fall någon form av jämvikt.
 
---
 
Tittat på Idol har jag gjort! Tre fredagar i rad har det åkt ut folk som absolut kan sjunga medan flera stannat som i alla fall i mina öron sjunger måttligt bra, om jag ska vara snäll.
Jag har varit förbluffad varje gång. Fine att någon åker ut som kan sjunga bra, det är sånt som händer i det programmet titt som tätt, men när tre av de som man håller högst i programmet åker ut på raken, direkt som de första tre, så börjar man undra vad som pågår..
 
---
 
Min fläkt i laptopen håller på att ge upp. Helt plötsligt kan den hamna snett och börja skava och låta som fan. Det går att få bort ibland genom att ge datorn en liten smäll där fläkten sitter, men så kan man ju inte hålla på, då skadar man ju nåt annat förr eller senare..
Uäh, utgift för fläktbyte är inte nåt jag vill ha just nu.
 
---
 
Gnälla lite måste man få ibland. Jag säger inte så mycket nuförtiden så nån gång är det väl helt okej. ^^
Nog med det nu dock!
 
Glädjande saker:
 
-Jag har fortsatt god hälsa!
-Snart är det firande för fader som fyller 70!
-Firandet sker dels här hemma, dels med släktingarna i Tyskland, vilket innebär en resa till Bremen (jag åker med förutsatt att jag inte får jobb inom den närmaste tiden).
-Mitt humör är relativt jämnt, mer uppåt än nedåt, trots arbetslösheten.
-De jag bryr mig om får också mig att må bra. Det trumfar alla negativa saker bara det. :)
 
Nu ska jag se en film om inget annat dyker upp. Tjosan!
 
 
Min givna favorit är åtminstone kvar än så länge!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback