Uppladdning inför IFK-FFF

Så, dagens göromål avklarade och en bra känsla i kroppen.
 
Ikväll.. eller ja, det är ju kväll nu typ. Även om solen inte skiner som de senaste dagarna så är det inte direkt detta ljus man lärt sig förknippa med ordet kväll det senaste halvåret. Gött så.
 
Men ja, ikväll då så lär det så småningom bli någon film, kanske FM, men först kolla IFK-FFF.
Vad gäller matchen så kräver jag att det blir skärpning nu! 0-0 mot Gefle var ICKE godkänt. Även om jag gillar Falkenberg så är idag en dag då de inte får ta några poäng.
 
Som uppladdning inför matchen gör jag mitt årliga besvarande av de frågor som Blåvittspelarna besvarat på IFK:s hemsida.

1. Ett drömscenario med IFK Göteborg:
SM-guld, cup-guld och kvalificering till Europa Leagues gruppspel där vi sedan avancerar och vinner hela klabbet. Om vi snackar i år alltså. Sedan på längre sikt bli ett lag som är ständig nummer ett i Sverige och hemmahörande i minst Champions Leagues gruppspel årligen.

2. Mitt bästa blåvita supporterminne:
Premiären på nybyggda Gamla Ullevi påsken 2009. 6-0 mot Djurgården och första gången "Snart skiner Poseidon" spelades i ligan. Magiskt.

3. Tre visdomsord – om jag får välja:
- "När man är olycklig tvivlar man på allt. När man är lycklig tvivlar man aldrig."
- "Imagination is more important than knowledge."
- "One day you’ll meet someone who will make you realize why it never worked out with anyone else."

4. En grej du kanske inte visste om mig:
Jag drömmer ibland om att fly iväg till Holland, bo på en husbåt och måla tavlor och skriva dikter.

5. Det här är jag bäst på i truppen:
I en spelartrupp hade jag varit bäst på att hålla humöret uppe på medspelarna.

6. Han ska spela huvudrollen i filmen om mitt liv, som för övrigt har titeln:
Skitsvår fråga, men Björn Starrin är nog en som hade kunnat göra rollen rättvisa. Titeln skulle vara antingen något fyndigt, komiskt, eller något seriösare i stil med "Okänt mål".

7. Musik jag laddar till:
Idag laddade jag till Rocky-temat. Det är lite blandat, men oftast något med lite puls och/eller känslor i, som bygger upp en.

8. Ett smultronställe i Göteborg:
Gamla Ullevi när det är mycket folk och Blåvitt har målfest.

9. Utan den här personen/personerna hade jag inte kommit så här långt:
Mina föräldrar framför allt.

10. Så gör jag för att hela tiden utvecklas:
Reflekterar över de val jag gör och konsekvenserna de får.

Fem i farten
Film: Drive.
Författare: Dan Brown.
Fast food: Korv, strips och räksallad från Gandhis korvmoj i Falun.
Färg: Grön.
Fika: Cappuccino och fetingstor chokladboll eller någon paj med vaniljsås.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback