Jörgen med J

Härlig seger igår!
 
Innan matchen tog jag med fadern till intilliggande restaurangen och puben Strandkanten. Vi tog ett par öl och tjôtade innan det blev dags att bege sig hemåt och kolla match.
Sägas skall är att paps inte direkt delar mitt intresse för IFK ty han är ursprungligen från Borås och håller på Elfsborg. Till hans glädje och min förtret hängde på Strandkanten en signerad Elfsborgströja. Isch! ^^
 
Matchen mot Kalmar då? Den var nästan en orgie i överlägsenhet. Jag kan inte minnas senast jag såg en blåvit bortamatch med så massivt övertag för oss. Mäkta trevligt att bevittna! Två mål mot Kalmars noll var ett resultat i underkant.
 
Säsongsinledningen i år är tydligen den bästa sen typ -93. Grabbarna krigar verkligen för varandra och laget. Och mannen bakom ska givetvis även han ha sin beskärda del av hyllningskören.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback