Sista dagen och topp 100

Imorrn är det färd åt väst så idag är således sista hela dagen här i Stockholm för denna gång.
 
Eftermiddagen skall ägnas åt städning och tvätt. Tjohi, tjohej, så skoj? Oh nej!
 
---
 
På radio spelar Mix Megapol topp 100 schlagerlåtar. När "Dansa i neon" kommer runt plats 58 och Ranelids "Mirakel" typ tio placeringar längre upp vet man att denna lista troligen kommer vara crap crapeti crap med många nyare låtar som kommer med för att de spelats mycket på radio och är i ropet. Ska jag vara tacksam att den jag röstade på, "Bra vibrationer", kom en ynka placering över Ranelid? Jao.. jag kanske ska det.. Men listor som görs via röstning på nätet är sällan representativa för befolkningen. Hade man istället ringt runt till folk i alla åldrar hade listan garanterat sett annorlunda ut. Man får ta listan för vad den är och njuta av att man i alla fall får höra ett antal bra låtar på radio, vilken plats de än är på. :)
Kanske ska påpeka att jag har svårt att välja mellan många bra låtar genom åren. Det finns många riktigt bra. Det fick bli "Bra vibrationer" för att den var min favorit när jag var yngre. Nu har jag snarare många favoriter. "Stad i ljus", "Högt över havet", "Fångad av en stormvind", bara för att nämna några. Alltså man kan fortsätta länge och väl.
 
Mix är för övrigt nästan den enda av de större radiokanalerna jag lyssnar på nuförtiden. Blandning av gammalt och nytt och underhållande program. Variation! Andra kanaler spelar antingen bara musik där jag inte gillar majoriteten av låtarna, trycker in ointressanta program där det pratas om ointressanta ämnen eller pådyvlar en massa åsikter.
Bland SR-kanalernas utbud hamnar jag numer nästan bara på P2 när jag bläddrar runt. Där vet man att man i alla fall får några sköna klassiska stycken ibland. Min smak är som bekant ganska blandad. Bara för att en tidsera tagit slut måste man inte sluta spela musik från den liksom.
 
---
 
På kvällen igår kom föräldrarna som annonserat. Vi gick till en mycket närliggande restaurang och åt indiskt. Jag minns inte senast jag var så mätt. Helt galet. Tror fan inte ens jag var så mätt efter julbordet. Låg hemma och bara tjostade ett tag efter. Riktigt gott var det!
 
Ikväll ska jag åka till dem istället. De bor på ett hotell nära Fridhemsplan så det är ju nära och bra, bara en hållplats. :P Vi ska la käka och tjôta lite mer. Igår var alla rätt så trötta. Idag är vi nog mer utvilade.
 
Imorrn bitti sticker vi. See you on the other side!
 
 
Bästa sluttexterna någonsin.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback