Festligheter

18-årspartajet var finemang! Jag och Erik var bland de första på plats och det började genast med att jag fick uppdraget att korka upp champagneflaskor. Efter det började fler folk droppa in, både familj till 18-åringen och vänner i 18-årsåldern.
 
Maten var god överlag, men det som stod ut mest var en gudomlig kladdkaka samt en sorts krutonger som tillsammans med tapenade blev ett utsökt tilltugg till övrig mat och dryck.
Att det var typ öppen bar gjorde inte kvällen sämre och det blev ett antal glas vin och öl.
 
Sällskapet var riktigt bra från alla håll och kanter, alla jag pratade med var i vilket fall jättetrevliga, vare sig de var av det äldre eller yngre gardet. Jag är väl i en sorts ålder där precis alla åldrar med lätthet går att konversera med. Jag var lite orolig att det skulle kännas skumt att snacka med en massa 18-åringar, men det kändes naturligt och jag skämtade ju på som vanligt.
 
Efter mat, tal, sång, en kort film på födelsedagsbarnet som liten samt en massa gött häng och snack så var det dags att bege sig hemåt. Jag skulle säga att vi gick i precis perfekt tid och det är ganska sällan man känner exakt så på en fest, det är svårt att bedöma liksom. Jag vet dock inte alls vad klockan var, det enda jag vet är att jag och Erik köpte 3,5:or på vägen hem och sen satt och tjôtade och lyssnade på musik till ungefär sju på morgonen.
 
Ridå.
 
Söndagen var givetvis mäkta lugn. Vi hade fått med oss rester från partajet och maten bestod återigen av köttbullar, paj och kladdkaka. Det finns sämre saker att äta dagen efter om vi säger så!
I övrigt blev det FM och kolla fotboll på TV.
 
---
 
Just nu sitter jag på tåget hemåt väst. Frukosten idag blev.. köttbullar och kladdkaka! Pajen var slut, och nu är även köttbullarna det. Erik har en bit kladdkaka kvar när han kommer hem med andra ord.
 
Tågresan kommer användas till att ta igen ett antal serieavsnitt som gått under helgen. Nyss blev det Farmen-finalen och snart Ack Värmland.
 
---
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback