Plus och minus

Två fina plus idag och ett irriterande minus.
 
Första pluset var att det var drösvis med extrapriser i affären så jag sparade en rejäl hacka på att gå loss på realisationerna å det grövsta.
Andra pluset var attdet fanns en perfekt ledig tvättid. Hela dagen imorrn och två dagar framåt var det fullbokat (undantaget morgontiden från klockan urk-sju) och hela dagen idag undantaget den perfekta tien 15.00-18.00. Jag gick och handlade runt 14 och kom tillbaka helt lagom.
Mellan mitt uppackande av varor och flyttande av tvätt kom dock dagens minus i form av att min nya klocka pajade i sprinten som håller ihop mellan klocka och länk. Bah. Och har jag kvittot med mig så jag kan gå till någon affär här i Stockholm i samma kedja (klocka köptes i Falkenberg)? Nehedå, det har jag lämnat på västkusten. Dubbel-bah.
 
En småskum känsla nu är att inte ha något alls på vänsterarmen. Jag har i åtta år haft ett armband/kedja där och nu när jag fick klockan så flyttade jag över armbandet till högerarmen. Det känns jättenaket att inte ha något alls nu på vänsterarmen i flera timmar när klockan också är väck. Kroppen har många minnen i sig tydligen. Man ändrar inte saker hur lätt som helst.
 
---
 
Klockan är 19:20 just nu och här nedan följer ett för Richard riktigt fredagsnöje!
 
1. Vilken svordom använder du mest?
Fan är nog det mest flitigt använda skulle jag tro av de mest vedertagna svordomarna. Jag använder ganska många blandade kraftuttryck.
2. Äger du en iPod?
Nej.
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Det är olika varje dag.
4. Hur många resväskor äger du?
Ett flertal, men vet faktiskt inte hur många.
5. Använder du flip-flops?
Nope. Tycker det är obekvämt.
6. Var köper du dina matvaror ifrån?
När jag är här i Stockholm blir det oftast Matpressen här på Kungsholmen.
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Spelar mig ingen roll alls. Jag är inte kameraskygg.
8. Vilken var den senaste filmen du såg?
GoldenEye.
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
Det var snällt att jag får ledigt, men jag har inget att vara ledig ifrån. Jag är ledig hela tiden. Jag umgås i vilket fall helst med en kompis, undantaget julafton, då låter barnfamilj perfa!
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror på hur mycket jag vann. Men om jag vann skitmycket skulle jag först ringa CSN och säga att jag betalar tillbaka alla lån på studs, sen skulle jag köpa mig en härlig resa.
11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Det har hänt.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nix.
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen aning. Min stereo ligger nedpackad ett förråd. Tveksamt om den har några skivor i sig.
14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Just nu är det Håkan Hellström.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej, inga hemlisar denna vecka. Och även om någon hade sagt någon så hade jag ju såklart inte skrivit den här, duh.
16. När var det senast någon stötte på dig?
Det minns jag inte exakt. Kanske mer nyligen än vad jag uppfattat? Jag är kass på att märka sånt.
17. Vad åt du till middag senast?
Spaghetti. Det fanns inte så mycket att välja bland när jag kom hit igår och idag har jag inte hunnit fixa det än. Ska göra det när jag är klar med dessa frågor.
18 Använder du huvtröjor?
Jadå, men oftast bara när jag ska hem till någon kompis och bara hänga.
19. Kan du vissla?
Jepp.
20. Vem var den senaste som ringde dig?
Det var min broder.
21. Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
När jag var liten var det nog radiobilarna (jag hade (och har) alltid som mål att inte bli påkörd, mycket mer utmaning än bara krocka andra), men nu är det berg- och dalbanor och saker som snurrar fort, fort.
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det finns det säkert de som gör, men det är inget jag bryr mig överdrivet mycket om.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
08..
24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Det var det jag tittade mest på när jag var liten.
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum?
Ingen aning. Beror la på vad man räknar som köpcentrum.
26. Hur många syskon har du?
En lillebror. Och en halvsyster.
27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Det beror på situation. Men gäller det kärlek och att ta första steget så ja, alltför ofta. ^^
28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Jönssonligan-filmerna.
29. Äger du några popband-t-shirts?
Jadå.
30. När flög du senast?
Till och från Umeå i början av augusti.
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Inte en enda just nu haha. En sorglig syn.
32. Läser du för skojs skull?
Ja, i princip alltid.
33. Pratar du några andra språk?
Engelska framför allt. Sen tyska kan jag förstå och göra mig förstådd på. Mina spanska grunder är väl däremot inget att skryta med direkt.
34. Diskar du din egen disk?
Nej, jag diskar grannens... eller min egen.
35. Har du gråtit offentligt?
Lite på bio eller på konserter, men inte så att jag stått framför en massa folk och bölat, nej.
36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Både och. Men här i Stockholm har jag än så länge bara laptopen.
37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Nej, alltid vore en rejäl överdrift. Men jag är inte emot att lära mig nya saker. Händer det så händer det.
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag övervägde piercing när jag var yngre, men det kommer inte att hända. Jag har också övervägt tatuering och det är väl troligare att det händer, men absolut inte just nu i alla fall.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Borde och borde, när det gäller romantik så är jag lite av den gamla gentlemannastammen så jag gör det gärna, förutsatt att det verkligen är en uttalad date alltså.
40. Kan du kasta macka?
Kan kan jag, men inte som en gud.
41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Tyvärr inte.
42. Vad har du med dig in på bion?
Förväntan.
43. Vem var din favoritlärare och varför?
Göran, en resurslärare i högstadiet som hade mest humor av alla och var mäkta snäll.
44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Inte vad jag vet.
45. Vad har du för väder?
Grått.
46. Har du en blogg?
Ja, den jag skriver i just nu.
47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet?
"Är".. ^^ "Var" snarare va? Det var svenska, historia och psykologi i vilket fall.
48. Gillar du att flyga?
Ja och nej. Jag gillar egentligen att flyga men är ändå lite flygrädd när det ska startas och landas.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlighet och humor. Går inte att välja bara en. Jag skulle inte kunna trivas ihop med vare sig en humoristisk oärlig eller en ärlig humorlös.
50. När sov du senast på golvet?
Vet ej. Längesen i vilket fall.
51. Vilken är din favoritdrink?
White Russian.
52. Gillar du din boendesituation?
Definitivt. Det är bara arbetssituationen jag är missnöjd med.
53. Vilken är din mammas hemstad?
Göteborg.
54. Din pappas hemstad?
Borås.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag fungerar alltid, men i olika grad. Helst hade jag sluppit sova alls. Slöseri med liv. Men för att inte vara alltför trött behöver jag väl sex timmar ungefär.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Inte ett dugg, tvärtom, så kom gärna och hälsa på!
57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Känns som att dessa frågor inte riktigt riktar sig till min målgrupp. Jag hade aldrig det problemet när jag gick i skolan i vilket fall.
58. Vilken är din favoritfrukt?
Banan!
59. Äger du en digitalkamera?
Jadå.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Får jag bestämma själv? :D Skämt åsido, 29 år ung.
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, speciellt stavning.
62. Äger du en systemkamera?
Nix.
63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg och varför?
Min fader kanske? Men inte överdrivet arg, tillfällig diskussion snarare :)
64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Om gud finns är gud en kraft, ett väsen.
65. Vad var det senaste du åt?
Mackor.
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Överlag samma.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
De tyckte väl det var fint (och det tycker jag med). Tror inte det var efter någon kung eller dylikt.
68. Gillar du senap?
Inte vanlig senap, bara Dijonsenap.
69. Hur får man dig att le?
Antingen genom att skämta med mig, visa mig något roligt eller säga eller göra något snällt för mig. Eller kittla mig, det funkar också. Är rätt så kittlig här och var ^^
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Det är inte omöjligt. Bungyjump kommer däremot aldrig att hända.
71. Har du blivit tagen av polisen p.g.a att ha kört för snabbt?
Nix.
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nein.
73. Tycker du om att krama folk?
Jadå. Kramas är mysigt.
74. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
Definitivt.
75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Tveksamt om någon bok har fått mig att gråta. Eller jo, Sune och Bert-böckerna har fått mig att gråta av skratt ^^
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Nick Cave sa nån en gång. Men det var nog bara just då och definitivt inget jag håller med om. Statham blev jag kallad i somras efter Jason Statham. I övrigt kan jag inte komma på nån direkt.
77. Vad är du allergisk mot?
Inget.
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Inte det minsta. Jag älskar kött.
79. Om du var född till motsatt kön, vad hade du hetat?
Hillevi Annika enligt min mor.
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen?
Förundras över varför jag inte låg kvar istället. Sen går jag och pissar.
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne?
Kan inte välja bara ett. Det är många ihop.
82. Vad får dig att gråta?
Sorg, känslosamma lyckligheter och riktiga skrattattacker.
83. Favoritfärger?
Grön och svart.
84. Vilken ögonfärg har du?
Brungrön.
85. Vem är din knasigaste vän och varför?
Hmm.. den var inte helt lätt. Beror ju på hur man definierar vän också, hur nära den ska vara. Jag får annars känslan av att jag brukar vara den knasigaste så haha.. På ett bra sätt.
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång?
Alla har väl gjort något smått när de var unga.
87. Vilken musikkonsert var du på senast?
Håkan på Ullevi.
88. Vad har du för färg på tandborsten?
Eum.. den är nog gul och vit.
89. Har du varit med på tv någon gång?
Webb-TV.
90. Har du levande blommor hemma?
Nej. Inga döda heller.
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob?
Svart.
92. Har du körkort?
Yes.
93. Har du en bästis?
Indeed.
94. Hur ser dina sängkläder ut?
Ljusa färger överlag. För stunden randigt.
95. Vad får dig att koppla av?
Musik, snälla ord, varmt väder och sol. Sådana saker.
96. När skrattade du hjärtligt senast?
Igår tror jag.
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär?
Resa runt en del, vara med familjen resten. Skämma bort mina barnbarn.
98. Ångrar du någonting i ditt liv?
Man ska inte ångra för mycket. Jag kan inte säga något jättestort jag ångrar nej för då hade jag inte varit med om en massa andra saker senare. Alla saker påverkar varann.
99. Har du en nätkompis du delar allt med?
Ja, faktiskt!
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu?
Få ett samtal av Bill Gates som skänker mig nån miljard dollar sådär. Det vore inte tråkigt.
 
Så, NU äntligen ska det bli käk! Detta tog längre tid än jag hade tänkt mig eftersom jag pratat i telefon och chattat också undertiden.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback