Mindre neutral

Nu börjar det dra ihop sig till gala. Jag sticker om ungefär en timme. Som alltid när det är något jag inte gjort förut så blir jag lite nervig. Jag vet att saker alltid löser sig, att allt är lugnt, men det hjälper inte.
 
Egentligen har jag ju inget att vara nervös över. Jag ska inte upp på scen och hålla tal eller ta emot pris eller nånting. Jag ska bara komma dit i tid och hitta min plats, men det räcker för att jag ska bli lite orolig i magen. Inte förrän jag sitter på min plats innan allt har börjat känner jag mig lugn. Innan dess kommer alltid tankar som "Har jag förstått allting rätt? Börjar själva eventet den tiden som står eller är det då det är insläpp? Bäst att komma i god tid för säkerhets skull! Hoppas jag inte på nåt sätt råkar missa bussen. Hoppas bussen går som den ska. Hoppas jag inte missar hållplatsen." Och så vidare. En massa oroande för småsaker.
 
Allt detta oroande har alltid slutat med att allting gått bra så egentligen är det väl bara bra att jag oroar mig och är förberedd på saker ordentligt snarare än att jag bara tar allt med en klackspark och kanske riskerar att klanta mig grovt. Men.. det är inte skönt med orolighetskänslor för småsaker.
 
Det blir säkert kul ikväll, bara jag kommer på plats. Mindre än en timme kvar till jag sticker hemifrån.
 
 
Relax och party i ett. Typ.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback