Internetcafé

Så sitter man på allvar och gör seriösare saker på café med nät första gången. Kan inte komma ihåg att jag suttit själv och jobbat (jo, söka arbete är som ett jobb) så innan.
 
Nu låter det som att jag är någon pensionär som hittat något nytt fantastiskt för första gången. Men det är väl mer att jag inte haft någon anledning till att jobba såhär tidigare eftersom man alltid haft nät hemma. Nu när jag inte har det och det obegränsade nätet på min mobil surfats slut på så blir man lite handikappad hemma. Surfa på mobilen när den är begränsad är inte jättelajbans. Det enda man kan göra någorlunda smärtfritt är att chatta på diverse chattställen. Alltid nåt, men inte riktigt tillräckligt om man vill försöka söka jobb..
 
Det har gått några timmar sedan jag kom hit, kaffet är sedan länge uppdrucket och jag ska väl kanske inte vara här alltför länge till. Nu har jag i alla fall öppnat x antal jobbflikar så då behöver jag inte vänta på sådant med mitt sketnät hemma sen.
 
Sammantaget är det rätt trevligt att sitta och jobba såhär. Det var lugnare när jag kom dock, lite mer stimmigt nu.
 
Hem är gatorna du blöder på var du än befinner dig.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback