Maten sinar

I det snömos som råder ute så är man inte jättebenägen att gå och handla, även om det inte direkt är oändligt långt till affären. Matförrådet börjar nu sina ordentligt dock så om inte någon mirakulös vår eller snabbsmältning uppstår ute inom de närmaste dagarna så får jag vackert pallra mig iväg till affären ändå i snöeriet.
 
Det som finns hemma hos mig just nu är följande:
 
Kylen
-Yttepyttefjuttelite mjölk
-Smör
-Milda Culinesse
-Ketchup
-Köttbuljongtärningar
-En morot
-En banan

Frysen
-Björnbär
-Hallon
-Ärtor
-Kyckling

Skafferiet/Övrigt
-Snabbkaffe
-Snabbcappuccino
-Tre sorters te
-Spaghetti
-Pennepasta
-En påse beasås
-En påse räksoppa
-Salt
-Vinäger
-Fem skivor tunnbröd
-Lite Metaxa

That's it.
 
Idag tänkte jag sikta på pennepasta med moroten och bananen som tillbehör samt ketchup. Imorrn får det bli något grytaktigt med buljongtärning, ärtor och kyckling. Det går att klara sig rätt bra på ganska lite.
 
I "värsta" fall får jag gå och äta pizza om några dar. Pizzerian ligger i huset bredvid, det är säkert 20 steg dit! Men det skulle på något sätt kännas som ett nederlag.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback