December was grey

En rätt lång period utan bloggande, men, men.
 
December har gjort sitt intåg och en ökande julfeeling med den!
Jag cyklar runt i Olofsbo med tomteluva istället för vanlig mössa för att bidra med lite stämning. Varför inte liksom, det är trots allt bara 2,5 vecka kvar till julafton.
 
---
 
Träningen går framåt, droppar så sakteliga i vikt allteftersom. Nere strax under 80 nu och lägre siffror ska det bli.
Samtidigt börjar tränandet bli lite som när man hade nån skoluppgift man inte ville göra; man vill liksom ändå ha den avklarad och känner sig dålig om det går för lång tid utan att man tar sig an den. Sen när det väl är gjort känns det bara gött (nu har det dock inte gått mer än enstaka dagar utan nån form av träning så känslan av dålighet har knappt infunnit sig).
 
Jag satte mig till och med spontant när jag var hos brorsan i helgen och plockade upp hans skivstång.
Ingen aning vilka vikter som satt på, men det var väl nån halvstor på vardera sida som vägde en del i alla fall.
Hade jag tagit mig an den innan jag började träna hade det säkerligen inte blivit så mycket mer än att jag försökt svinga skiten rakt uppåt med pendelkraft, men nu lyfte jag den med relativ lätthet från brösthöjd och rakt upp till sträckta armar.
Inget världsomspännande på något sätt, men för en som tidigare inte direkt varit någon älskare av skivstänger och slänger dem ifrån sig relativt omgående så kändes det ändå rätt gött att hipp som happ hiva upp det hela i luften.
 
Sägas skall dock att min orutin märktes snabbt ändå när broder efteråt påpekade att jag inte fäst någon av tyngderna.. Hur skulle jag kunna veta att de inte var fästa?? Sitter de på från början antar jag ju att de är fastsatta!
Nåja, jag lyfte uppenbarligen tillräckligt rakt för att ingen av klumparna skulle rasa i golvet..
 
---
 
Nu går jag mest och längtar efter snö och lite kyla. Pallar inte det här omväxlande gråa, blåsiga, regniga, mesmilda vädret. Är det december så är det! SNÖ PÅR FAVÅR!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback