Uppsala och sunny days

Seg tågresa på fredagen, men sen var det en prima helg i Uppsala!
 
Lördagens party hos Katarina och Danne var klar succé. Runt 14 pers och en del lekar till att börja med.
Efter lekarna blev det smörgåstårta och alla fick under sin tallrik var sin hemlig aktivitet/utmaning att göra under kvällen. En fick att hon skulle skåla för sommaren hela tiden, någon annan att hon skulle ta mat från andras tallrikar och någon tredje skulle önska låten "Fanta & Rosé" gång på gång.
För min del var utmaningen att utge mig för att vara expert på att spela luftgitarr. Jag tog tag i utmaningen med liv och lust direkt och tänkte att det är väl lika bra att bli av med skiten. Ett bejublat framträdande/instruerande senare smet jag ut på balkongen och käkade upp min smörgåstårta. Gött så.
 
En massa gött häng, öl, och trevligt buggande senare så ville en del dra ut. Taxiresan bar mot kända utestället Flustret, men jag och två till kände direkt att "Fan, nä, vi vill hellre till en pub och ha gött häng där man hör vad man säger istället för att alla tränger in sig bland flera hundra andra, köper svindyra drinkar och splittras som det brukar bli."
Vår idé hörsammades och merparten av de som följt med ut hakade på till en skön irländsk pub istället.
Inget inträde, ingen kö, inga ockerpriser på alkohol samt ledig plats att sitta. Det trevliga hänget var ett faktum!
 
Framåt halv fyra var jag, Katarina, Danne och Robert, som också skulle sova över, tillbaka i lägenheten. Slut på kvällen/natten och nöjda partydeltagare. :)
 
Söndagen innebar bussresa hem som märkligt nog kändes mer behaglig än tågresan upp, trots att tågresan var tre timmar kortare.
 
 
Veckan hittills? Rätt lugn. Sökt ett jobb, badat, spelat FM med Erik, grillat, suttit på stranden. Go vecka helt enkelt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback