Påsksjuka

Känns drygt att vara sjuk just nu när det är påsk, god mat, familjemys och den första riktiga boomen med folk i Olofsbo för året. Samtidigt är jag hellre sjuk nu än förra helgen när jag var på 18-årspartaj. Man får som alltid försöka hitta positiva saker..
 
Trots en sjujäkla massa nysande och en näsa som inte riktigt är med mig så är smak- och luktsinnet i vilket fall någorlunda intakt. Alltid nåt.
 
Tillbaka i sängen nu efter påskbuffén. Är rätt trött i kropp och själ efter en natt och förmiddag med totalt urusel sömn. Senast jag låg och vred och vände mig så mycket var en kväll i slutet av förra sommaren då jag hade min senaste stora förkylningssejour. Vidrigt när man inte kan sova fastän man behöver det som mest.
 
Mitt humör brukar överlag dala rätt rejält när jag är sjuk. Sedvanliga dippar blir liksom förstärkta lite extra. Denna gång har dock humöret legat relativt plant. Solen, familjen och den goda maten hjälper nog en hel del där.
 
 
När själen ger sig iväg till andra världar.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback