Lång lista, inget hafs

Fördriver tiden här på nattkröken och fyller i en sån där liten skojsig lista som hamnar här på bloggen då och då. Jag har fått ändra några ord i vissa frågor då de ursprungligen var ställda ur ett kvinnligt perspektiv, men i övrigt är frågorna desamma.
 
1. Vad heter du?
Det vet vi nog alla vid det här laget då frågan kommer först på varenda en av dessa listor.

2. Vad kallas du för?
Av vänner: Ofta Björkman.
Av föräldrar: Inget, bara mitt förnamn.
Av brorsan: Allt möjligt.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Så länge det inte är något seriöst elakt så spelar det inte så stor roll faktiskt. Allt som passar, är sagt med glimten i ögat eller låter nice är okej.

4. Vad gör du just nu?
Denna listan..? Ligger i sängen.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Kryssa runt i karibien med en drink i handen på en replika av Titanic.

6. Vad har du på dig?
Kallingar, T-shirt och hörlurar.

7. Vad har du gjort idag?
Läst Offside, skummat och sållat igenom ett hundratal jobbannonser samt kollat DIF-FFF, Baren och kört lite FM.

8. Vad var det roligaste med din dag?
FM och att solen sken när jag gick upp.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag torskade en match i FM (med andra ord har det inte hänt nåt särdeles tråkigt idag).

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vakna upp bredvid en tjej man älskar, se henne vakna till liv och sedan leendes ligga och se in i varandras ögon en stund.
Man strosar sedan ut på en balkong, ser ut över havet och äter frukost i solen medan havet brusar och små vågor slår mot strandkanten.
Efter ett tag beger jag och tjejen oss iväg ut i den närliggande idylliska staden och strosar runt på gatorna ett tag, tar en glass, pratar, skrattar, tittar på folk och har det allmänt avslappnat.
Framåt kvällen samlar vi några vänner i trädgården och grillar, tar några öl och lyssnar till soft musik som strömmar lugnt i bakgrunden.
Slutligen när vännerna gått hem kurar vi ihop oss i soffan framför någon film som båda gillar innan det är dags att bege sig till sängs och den perfekta dagen går mot sitt slut.
Något sådant är en variant av en perfekt dag. :)

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Då stirrar jag som ett fån rätt in i en vit vägg, upplyst av datorskärmens sken.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt såväl som högerfotad.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Ingen aning. Ett uttryck man använder om något är riktigt bra och/eller går enligt planerna. Jag kan inte komma på att jag använt det speciellt ofta för att beskriva något/någon på det sätt som det egentligen ska menas som, alltså typ felfritt/felfri.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Alla årstider har sin charm. Men sommaren kommer alltid vara favoriten då jag älskar sol, värme, att kunna ha på mig mindre antal klädesplagg och känna den optimism som sprider sig både hos mig själv och de flesta andra man möter. Och att kunna bada i havet, grilla och ta sig en öl i solgasset är fantastiskt.

15. Vilken högtidstradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julafton, förr, nu och för alltid. Det mys och den ro som infinner sig i mig då går inte att jämföra med andra högtider. Man samlas och ger varandra lite presenter, ser hur glada andra blir för det man ger dem och så vidare. Och så julmaten på det, julmusik, lite lekar. Bara mys!

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Det kan jag inte! Jag kan bara nämna blandade saker jag gillar lite löst. Ska jag på allvar klura ut en perfekt outfit från topp till tå måste jag få en jävla tid på mig och kolla igenom enorma sortiment av grejer. För att ge en liten glimt av åt vilket håll jag drar så gillar jag skinnjackor i alla fall.

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t.ex. gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Foppatofflor, foppatofflor och foppatofflor.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Kan inte påstå att jag har någon som superfavorit, men de senaste åren har jag gillat grejer som Esprit har haft i alla fall.

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Min grönvita tröja håller sig stark än. Den är väl en av favoriterna i alla fall.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Det var en himla massa frågor om kläder! Denna står sig klart starkt!

21. Favoritplagg på en kvinna?
Alltså.. det beror helt på tillfälle och kvinna! Men jag gillar ju lite girl next door sådär. Om vi ska ta vardaglig utstyrsel så blir det kanske typ converse, jeans, någon inte för skrikig topp. Typ. Skitsvårt att säga! Kjol kan ju vara jättesött också.

22. På tal om tjejer, vad föredrar du, svenska eller utländska?
Beror helt på vad man menar med utländska. Jag attraheras mer av vissa drag än andra liksom. Genom livet har jag dragits mest till de i närheten, det vill säga de hemmahörande i Sverige. Sen finns det ju en massa snygga utländska filmstjärnor och sångerskor till exempel. Jag föredrar de jag finner intressanta fysiskt och psykiskt helt enkelt, sen exakt vart de kommer ifrån är sekundärt.

23. Beskriv en egenskap hos en tjej som du skulle vilja ha.
Uppleva den kvinnliga sidan i "njutningsperspektivet" så att säga vore ju intressant bara för att se hur skillnaden är. Men jag vet inte om det går att kalla för egenskap riktigt, och jag kan ju inte säga att jag vill ha det för evigt utan att ha testat det. Så egentligen är det väl inget speciellt annars. Eller jo, en stadig hårväxt på huvudet vore inte tråkigt!

24. Vad är det mest romantiska en tjej gjort för dig?
Asså, jag faller för småsaker väldigt lätt. Även om jag är en rejäl romantiker så har jag svårt att välja enstaka grejer. Bara att man hittar på nåt tillsammans som den andra parten kanske inte är så intresserad av men ändå hakar på för att vara nära och sätta sig in i det den andra gillar är romantiskt i mina ögon.

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en tjej?
Massage med tulpanblad utströdda på golvet, lugn musik och godis. Såna saker.

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En fast tjänst på ett roligt jobb.

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Ingen. Jag är glad över att få saker överlag, vissa gillar man mer, vissa mindre, men alla som inte är typ en hög med bajs är uppskattade.

28. Cola eller Fanta?
Fanta.

29. Choklad eller surt/salt godis?
Choklad, alla dar i veckan. Eller ja, kanske inte alla dar, då blir jag tjock som en bautasten.
 
30. Sallad eller McDonalds?
Om det med sallad menas bara en massa grönt, typ en påse bladspenat eller ett kålhuvud utan ens nån härlig sås till, så definitivt McDonalds.

31. Myskväll eller utekväll?
Oftast myskväll, men det beror helt på vilket humör man är på. Jag byter dock gärna ut "utekväll" mot "hemmafest".

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärlek utan sex. Vi får la skaffa barn på någon konstgjord väg istället om det ska vara på det viset. Men ärligt talat skulle jag inte vara i något av de förhållandena en längre period. Då är jag hellre singel.

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek.

34. Tåg, buss eller bil?
Av de alternativen, tåg. Annars båt.

35. Bloggen, Instagram eller Twitter?
Bloggen eller Instagram. Kan inte välja där. Jag gillar Insta, enkelheten och alla bilder, följandet, men jag gillar ju att skriva och det är inte direkt Instas huvudområde. Twitter faller bort. Jag har ett konto, men jag skriver sällan där. Det är många gånger för lite textutrymme för att jag ska kunna få ut det jag vill ha sagt med ett språkbruk jag i alla fall kan stå för någorlunda.

36. TV eller dator?
Dator. TV:n var den bättre vännen när jag var liten, men datorn sprang om med råge ju mer åren gick.

37. The Notebook eller Fast and the furious-filmerna?
The Notebook, alla dar i veckan.

38. Roligaste fyllehistoria?
Historia är lite brett att säga. Hela studentdagen var väldigt bra med alla glada vänner. Jag fick t.ex. ett oväntat stipendium innan vi alla sprang ut och försvann på våra respektive studentflak/-åk.
Vi var bara fem pers på vårat flak, de fem grabbar vi hade i vår damdominerade klass, men vi hördes mycket! Jäklar vad vi sjöng och vi hade inte ens nån stereo, vi körde helt på eget bevåg. Partytutor nyttjades även de friskt. Att det ösregnade hela dagen gjorde ingenting, allt var så himla perfekt ändå.
Men det är liksom inte någon direkt fyllehistoria så, det var bara en riktigt rolig dag liksom, en av de bästa i livet.
Äh, man har massa småsaker som är roliga, det går inte att rada upp nån lång enstaka.

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Jag får la ta när jag lyckades med det korkade konststycket att krascha med cykeln inte en, inte två utan tre gånger och fixa mig både spricka i revbenen (krasch ett, in i ett träd) och ett fint ärr vid ögonbrynskanten (krasch tre, pladask i en rondell/korsning). Det var väl mest pinsamt dagen efter hur man kunde vara så korkad att man inte fattade att man skulle skita i att cykla efter max andra ramlandet.

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Henke, bästa vännen sedan gymnasiet. Vi klickade direkt och har haft mycket kul genom åren.

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Döden.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
"One day you’ll meet someone who will make you realize why it never worked out with anyone else."

43. Dra ett skämt?
Jag drar extremt sällan inövade skämt bara sådär. Mina skämt kommer spontant, anpassade efter situationen jag är i. Jag är rapp i tanken när det kommer till sånt, bra på att improvisera. :)

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Resan med klassen till London. Den var fantastisk och vi kändes ännu närmre som klass. Fina tider.

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet?
Studenten och resan till London. Sen en massa smågrejer som pjäser och tal.

46. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet?
Varit ännu mer framåt kanske, försökt göra mer grejer på fritiden. Och sagt till fler tjejer vad jag kände.
Men man ska komma ihåg att gymnasiet för mig var hela tiden en resa mot att bli mer framåt Jag kom från en högstadietid där jag verkligen var blyg och innesluten mycket i mig själv. Men med den avslappnade klass vi hade i gymnasiet var det inga problem alls, jag kände mig klart uppskattad där och min humor och kreativitet som jag vågade visa mer av gick hem prima.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Gifta mig, skaffa barn, kryssa i karibien, resa till Italien och lite annat smått och gott.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Få ett jobb, hitta en dam och njuta av livet.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med Youtube.
Jag har många jag gillar, beroende på filmgenre.
En jag gillar skarpt är i min favoritfilm, Drive, där huvudpersonen och den hans granne nyss träffats. De känner knappt varann, men i scenen jag gillar så har de just kommit hem från en liten utflykt tillsammans med hennes son. Huvudkaraktären sitter i fönstret i hennes lägenhet, hon står med hans jacka i famnen och båda har bara bytt några ord, men blickarna och de små trevande leendena de utbyter när de inte säger något är magiska. Det känns så äkta. Det behövs inte sägas något, båda utstrålar bara en elektrisk stämning med varma känslor. En mysig scen i det lilla.

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet?
Det finns nog inte så mycket sånt som ingen vet. Får ta några småsaker. Sen om jag sagt det till nån eller ej kommer jag inte ihåg.
- Jag gillar inte att vara barfota. Inte för att det är obekvämt eller att jag inte vill visa fötterna eller så, men för att jag fryser och kallsvettas då hur lätt som helst.
- Jag lägger troligen alldeles för mycket tid på att fylla i såna här listor eftersom jag tänker efter och analyserar mina svar hela tiden. När jag skriver något om mig själv vill jag inte hafsa igenom liksom.
- Jag får ibland för mig att jag någon gång i framtiden kommer att kunna utveckla krafter som tankeläsning eller att flytta saker med tankekraft etcetera. Hjärnan är ju långtifrån använd till sin fulla potential sägs det ju..
 
 
SÅ! Äntligen klar! Nu blir det sova å det grövsta. Jag vet inte ens vad klockan var när jag började med detta.
Jag pallar inte korrläsa nu. Det får bli imorrn när jag vaknat ur min dvala som förhoppningsvis bjuder på någon trevlig dröm.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback