Bara regn hos mig

Vädermässigt alltså, inte i sinnet. Känner mig relativt harmonisk just nu. Jag tillskriver våren mycket av det, trots stormighet och regn senaste dagarna. Den sol som varit och att det ljusa håller i sig på kvällarna räcker gott och väl efter en på det hela taget rätt dyster vinter.
 
Igår skrämde jag på tal om annat slag på en liten kisse. Jag sladdade sent på kvällen in i full karriär med cykeln vid min lilla altan och stirrade med min pannlampa rätt på det lilla pyret som försvann livrädd snabbare än vinden. Jag gick en liten kort runda och kollade om man kunde locka till sig och lugna ner kissen, men det enda jag lyckades med var att få se ett par lysande ögon i fjärran tassa förbi en stuga och försvinna för gott.
Vi får väl se om kissen återvänder till min altan nån annan gång när det är lite lugnare.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback