Ifrån havets djup det kommer

Såhär i natten flyger många tankar genom huvudet. Eller natt och natt, morgon snarare va?
 
Tiden går, från dag till dag
Vem undrar något och vem är jag?
Omöjliga frågor med grundlösa svar
Det som stannar är det som finns kvar
 
Att tänka oändligt är ganska svårt
Men tiden den känner, lätt som hårt
Jag kommer alltid finnas, det är så det är
Vad någon än säger, energin jag bär
 
För vissa finns himlen, för vissa ett hål
I hålet finns inget, jag ej den syn tål
Jag tror på makter, nån form av mystik
Ingen religion, men känslan är lik
 
Att tillbe nån makt är inte min grej
Jag tror på film, musik, en söt tjej
För mig finns det skönhet i allt i vår värld
Det viktiga är inte lyx eller flärd
 
När jag öppnar ögat är inget sig likt
Att vakna på nytt är långt från antikt
Så snälla häng med mig, ge inte upp
Sluta att hata, var del av min trupp
 
Jag tror på kärlek, naivt eller ej
Men sanningen är att det är rätt okej
Jag vet att jag inte kan få alla med
Men får jag blott nån är njutningen bred
 
 
 
Jag har alltid önskat en riktigt stadig och kyrklig kör/orgelversion på denna. Skulle nog bli maffigt.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback