Halloween bjuder på många kulisser

Ibland är det kul att sitta på kulisskunskap, att veta vad som händer bakom saker och ting. Ibland är det mindre kul. Och ibland kan det vara både och, en mer sorts ironisk kulhet som man liksom skrattar åt för att det är så skrattretande hur saken i fråga framställts offentligt när man ju vet hur det ligger till egentligen.
 
Nog om det.
 
---
 
Undras när Halloween exploderade i Sverige på allvar? Det är ju betydligt mer snack om det idag än när man själv var liten i vilket fall, vilket inte är för allt för fruktansvärt längesedan.
 
Jag har alltid gillat Halloween och dragits till det mörka. Märkligt då kan tyckas att jag inte alls är någon fan av skräckfilm, fast det är ju mest för att jag sitter och stör mig på ett antal saker i filmerna, själva skrämmandet i sig gillar jag.
 
Under åren som gått har det blivit ett antal Halloween-fester och flera förklädnader. I år fanns också festalternativ, men jag hade redan bestämt att åka och hälsa på familjen så det blev inte så i år. Meneh.. man ska ju aldrig säga aldrig. Kanske blir det ändå något litet tecken på högtiden här hos Björkmans..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback