Ny ordning

Flera eftermiddagar i rad av att bara nöta jobbannonser tar mer på en än vad man kan tro och idag började huvudet bli tungt ganska tidigt. Min tidigare strategi (i våras och tills jag åkte hit till sommarstugan) var att gå igenom alla tänkbara jobb, spara dem som pdf:er och sedan ta och söka dem i kronologisk ordning i fråga om sista datumet man kunde söka dem. Problemet med den metoden var att det blev väldigt utspritt och därmed svårare att hålla disciplinen. Nu har jag bara köttat igenom alla kategorier och sökt direkt när något verkat intressant i kategorin i fråga. Då får man ändan ur vagnen mer och sitter inte och tvekar eller råkar glömma bort någon annons.
 
Om det blir som med i princip allt annat i mitt liv så löser sig väl det hela i sista stund..
 
---
 
Med tungt huvud vandrar jag fram
Vägarna är smala åt alla håll
Det enda som alltid varit brett är fantasin
Men nu.. fantasin kommer och går
 
Utan fantasi är man inget
De som inte längre fantiserar är redan borta
Jag kommer aldrig vara borta
Jag stannar och väljer det som känns rätt
Min smala stig
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback