Back to Stockholm

Tillbaka i lägenheten i hufvudstaden igen. Känns bra. Även om det är som Håkan Hellström sjunger "Men Stockholm blir aldrig min stad" så trivs jag bra här.
 
Mitt gamla historieintresse (historia var alltid ett av mina favoritämnen i skolan) kickade till igen inatt när jag såg Ingenjör Andrées luftfärd. Mycket bra film. När jag var liten åkte vi till Gränna och gick på museum där man ställde ut om luftfärden. Redan då tyckte man det var intressant, men läste aldrig så mycket ytterligare om det. Så det var kul att återupptäcka den gamla resan igen i filmens värld. Sen halkade man givetvis in på Wikipedia ett bra tag för att läsa mer djupgående om vad som hände.
 
---
 
Nu och ikväll? Vet inte helt. Lutar åt att bara vara här hemma och relalalaxa. Testa nya FM lite mer och se någon film. Men man vet aldrig, saker kan ändra sig fort i denna stad har jag lärt mig.
 
Tjing tjong!
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback