Ambitiös

Sökte ett jobb idag där jag lade ner extra mycket tid på ansökan. Det fanns ingen egentlig anledning till varför jag sökte just det jobbet extra mycket, det bara blev så. Extra mycket modifiering av personliga brevet och sen kunde man lägga till webblänkar till saker man gjort om man ville så då blev det ett tretal där som jag letade fram.
 
Ibland blir man extra ambitiös helt enkelt. Gör det lilla extra, tar sig tid. När man är mitt inne i det tänker man inte så mycket, men när man är klar känner man sig alltid rätt duktig, på bra humör. Och man känner också alltid sig mindre stressad av omvärlden.
 
Jag borde vara stressad. Eller jag är väl det egentligen innerst inne på olika sätt, men jag brukar alltid vara ganska bra på att koppla bort det efter en stund. Det hjälper nästan aldrig att vara stressad. Ytterst sällan som stress får en att vara mer effektiv, det händer bara någon enstaka gång.
 
 
Ondska och törnar det klarar små björnar.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback