Trymskvädet

Efter några dagars ytterligare röjande är det dags för en sväng till sommarstugan igen. Det blir sista svängen på ett bra tag gissar jag då jag på måndag ju börjar jobba och det är tävlingar nästan varje helg efter det i juni. Troligen blir det först i juli jag kanske kan hinna ta någon sväng mot Olofsbo, men ännu troligare är att det blir i augusti. Vi får se, jobbet är definitivt prio ett, jag tänker inte stressa hemåt västkusten bara för att.
 
Idag gick jag igenom en kasse grejer från gymnasiet. Bland annat kröp denna lilla godbit till manus fram med en mycket fri tolkning av asahistorik. Namnet "Henrik" borde egentligen stå som "Berättare", men i övrigt är det rätt karaktärsnamn. Det mesta jag var inblandad i som gällde framföranden av pjäser och liknande hade humoristisk touch. Inte säker på vem jag spelade, men det kan ha varit den frispråkige Tor. Sagan är ändå ganska modern redan då kan man ju säga med manliga asagudar som klär ut sig i kvinnokläder för att klara av äventyret med den stulna hammaren. Ljuva gymnasietid ^^
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback