Mahna Mahna

Sitter och halvkollar på sista "Inför Eurovision"-programmet och tar det allmänt lugnt. När det är slut ska jag ta och plöja igenom en väns uppsats som jag lovat opponera på. Ungefär ett år sedan jag pluggade för sista gången (det vill säga om man menar stora utbildningar, vem vet, man kanske tar nån strökurs i typ whiskyprovning eller så i framtiden?) så det är lite kul att få kika på en uppsats igen.
 
Det där med skolan. Alltså, jag älskade egentligen att gå i skolan. Såklart inte hela tiden, det var en hel del skit med det också. Lärare som var måttligt bra, kurser som inte var som man tänkte sig, betyg som behövde överklagas och så vidare. Men på det hela taget så har jag trivts riktigt bra med att plugga, ungefär från gymnasiet och framåt, innan dess kunde det egentligen kvitta med det mesta. Sägas skall att kärleken till skolan till stor del bestått i det sociala. Det är verkligen något speciellt att flytta till en annan stad och plugga vidare och jag hoppas alla som funderar på det tar chansen. Jag skulle inte byta mina totalt sex år och två totalt olika utbildningar och livsstilar i Falun mot något annat.
 
Det får vara dagens visdomsord. Våga plugga vidare. Man utvecklas så enormt som människa, inte minst på det sociala planet.
 
 
Good times! Undrar hur många gånger man drog igång denna under insparksveckorna..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback