Långsamt framåt

Sjujäsiken, en vecka sedan senaste inlägget? Hmm.. vad har jag gjort som varit så viktigt? Ptja.. skrivit några artiklar, kollat SoA och röjt i huset, det är väl typ det.
 
Röja ett hus kan ta sin tid,
röja ett hus från dammets svid
Mycket det finns som ska raderas,
massor med minnen som ska saneras
 
Jag har tagit kort och dokumenterat,
sparat på lite och analyserat
För allt kan ej sparas, det måste ta stopp
Nostalgin måste hejdas, allt når sin topp
 
Det är mycket kvar, men mycket är borta
Disciplinen får här inte komma till korta
En hel del mer ska först röjas ut,
innan sagan om Dösebacka helt tagit slut
 
 
Lite så kan man säga att det är nu, sammanfattar ganska bra. Det går långsamt framåt och då är det ändå bara ganska exakt 1,5 vecka innan jag flyttar till Stockholm över sommaren. Jag kommer att kunna röja fram till dess och sen kommer jag få finna mig i att bevaka det mesta på avstånd eftersom jobbet kommer göra att jag får svårt att hitta tider att resa hemom. But that's life.
 
Nå, ett avsnitt SoA nu, sen skriva en artikel och därefter antingen röja lite eller sätta mig i solen på altanen en stund. Kanske tar en liten whisky eller öl också.
 
Ciao!
 
 
Kommer alltid vara en av de absolut goaste sommarlåtarna.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback