Trollhättan helgen som gick. Och klubbchef? Jag?

I helgen åkte jag och hälsade på Fredrik i Trollhättan. Även en annan från Falu-tiden, Filip, bor där så efter en lördagseftermiddag fylld av snack och fotboll kom han också över plus en kompis till honom.
Ölintaget började någon gång till första matchen, Chelsea-Arsenal, och fortsatte under kvällen.
Framåt tio stack vi ut till baren Butlers där vi beställde in lite mat och snackade. Jag gjorde dock en liten felbeställning då det jag beställde var betydligt mindre än vad jag hade hoppats på. När jag såg vad Filip och Fredrik fått in surade min mage lite. När sedan Filip fick halva över och lät den gå till spillo grät min mage lite till. Nåja, två stora öl senare var jag mätt på ölen istället.
Vi gick hemåt relativt tidigt och jag låg och chattade på mobilen nedbäddad i sovsäck redan runt tvåtiden.
Att jag sedan hade halsbrännan från helvetet är en annan sak.
 
Trevlig helg i vilket fall, det får vi göra om!
 
---
 
Under söndagen fick jag ett lite roligt, positivt och trevligt mail. Jag skickade ju ut ett antal spontanansökningar för en tid sedan till ett stort antal idrottsföreningar där jag förklarade vem jag var, vad jag jobbat med, inom vilket område jag sökte tjänst och så vidare. Några saker har lett till visst intresse, men de flesta har varit nekande eller icke svarande.
Söndagens mail var även det negativt beskedsmässigt, men ändock positivt kan man säga och det mest överraskande. Mailet jag fick tackade mig nämligen för att jag ansökt till jobbet som klubbchef, men att de nu gått vidare till andra sökande. Hade ingen aning om att de letade det där. Att de ens övervägt mig såpass att de svarat mig angående detta jobb känns förvånande, men smickrande. Tänk att bli kallad till intervju som klubbchef helt plötsligt! Det hade varit grymt trevligt naturligtvis.
 
---
 
Vad jag gjort idag? Kollat platsannonser, skrivit en artikel, chattat, rensat lite sten ute i trädgårslandet på gaveln samt åkt till stan och köpt födelsedagspresent till brodern som fyller år imorrn.

Snart käk, sen blir det lite cyklande.
 
 
Ur "Cyklar" från 1985.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback