Festen som kom av sig och blev något vidrigt

En dag som skulle vara en glädjens dag. Solen sken på många håll och äntligen var allsvenskan här efter den evinnerliga vinterväntan. Svensk fotboll skulle åter spelas på hög nivå och många glada supportrar skulle äntligen få se sina lag igen. Men vad hände?
 
Jag sitter här och mår smått illa. Eller inte smått, jag mår illa på riktigt. Att dessa jubelidioter till huliganer ska få fortsätta förstöra för alla oss som är supportrar och älskar fotboll är sanslöst. För att förtydliga: Dessa personer är INTE supportrar som vissa politiker felaktigt benämner dem som. Personerna är huliganer, förstörare. En supporter stöttar sitt lag och hjälper det framåt. Att ta livet av någon annan eller rusa in och hetsa och förstöra på plan är inte att hjälpa sitt lag.
 
Detta är liksom inte första gången det går överstyr. De senaste åren har det varit flera gånger som folk till synes har kunnat göra lite som de vill på och i samband med matcher. Vad allt detta beror på låter jag vara osagt, men människor har alltid ett val. Man går på match för att stötta sitt lag och ha trevligt och titta på sporten som man älskar (alternativt går dit i sällskap med någon som älskar laget), inte för något annat. Inget, absolut inget, försvarar de korkade uppträdanden som uppvisats det senaste dygnet.
 
Imorrn kommer jag följa AIK vs. IFK via stream och jag hoppas innerligt att det är en trevlig fotboll jag får se på och åskådare som sköter sig. Någon fest blir det nog inte vem som än vinner då fotbollssorgen gäller hela landet. Det har ett antal huliganer sett till.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback