Skönhet inuti

Borås överraskade. Varmt och soligt väder stora delar av tiden och en massa glada miner vart man än gick. Det nästan enda jag kan ge något minus för var möjligen hotellmaten, men annars kan jag inte klaga på så mycket mer än att jag släpade runt banderollerna jag snackat om tidigare helt i onödan. Självklart insåg folket på plats på arenan när de fick se banderollerna att "Jaha, det där känner jag igen, de har jag sett.. men de var av annat material än övriga så jag trodde inte de hörde till." Bravo. Rulla ut och kolla kanske..?
 
Hotell-livet i övrigt funkade perfa. På fredagskvällen låg jag och roomien och kollade Tysklandsmatchen (som ju gick prima!) och sedermera när hon somnat kollade jag själv på Brasilien-Colombia.
Dagen därpå försvann roomien tidigt till Ryavallen medan jag själv hade sovmorgon och såsade mig ner till frukosten lagom sent tillsammans med ett antal friidrottare från Spårvägen och Hammarby. Efter frukosten blev det en liten march till turistbyrån för att hämta ackreditering och sedan vidare till Ryavallen för bevakning av Lag-SM.
 
Efter avslutad tävling liftade jag mot Götet med ett par aktiva och en tränare från GFIF-tiden med yoghurtglassätande på avenyn som avslutning på en finfin tävlingsdag.
 
---
 
Idag vaknade man upp för en av de sista gångerna i Dösebacka. Efter denna lilla sejour vet jag inte hur många fler gånger det blir som man kommer hit och bor här, om det ens blir någon mer alls. I mitten av augusti lämnar vi ifrån oss nycklarna permanent.
Dagen har gått åt till samma aktivitet som senast jag var här, det vill säga fortsatt röjande av saker. Nu när jag bestämt mig för att bo kvar i Stockholm så är det lite lättare att planera saker som ska plockas med härifrån.
 
Under kvällen sökte jag mig ner i källaren som så många gånger förr genom åren när det är varmt på övervåningen. Här nere är det ständigt en behaglig, sval temperatur.
Alla VHS-band från uppväxten är nu nedpackade. Tänk så många gånger man suttit här och kollat på VHS, framför allt med Disney på. Vad kunde nu då vara bättre som en sorts avslutning på allt än att se min favorit-Disneyfilm på VHS? Det roliga är att jag aldrig sett just den på VHS här hemma. Jag ägde den aldrig som liten, Skönheten och Odjuret. Jag köpte den på VHS för bara några månader sedan för fem riksdaler. Varför VHS när det finns DVD? Framför allt för att få rätt intro och utan en värdelös tillagd scen som finns på DVD-utgåvan. Berättarrösten på introt finns i flera versioner. Originalet på VHS var för skrämmande i betoningen enligt vissa och därför gjorde man en omdubbning med lite mjukare betoningar till DVD-versionen. Trams! Det var ju den lite otäcka känslan i introt som man gillade, mer inlevelse, mer realistiskt.
 
Jag känner mig nöjd nu. Jag har bockat av allt som har med mitt barndomshem att göra. Och att få avsluta med Disney känns ganska talande för hur jag klarat mig genom livet från uppväxten här på landet, till skolgången i Kungälv och Falun till storstadslivet i Göteborg och nu Stockholm. Disney handlar alltid i slutänden om att vara sig själv, våga gå sin egen väg och att allt ordnar sig till slut. Jag har alltid försökt vara mig själv och gått min egen väg, vilket självklart inte alltid varit problemfritt men alltid både känts och varit rätt. Och visst ordnar sig saker till sist, även för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback