Fridfullt

Ännu en dag har passerat. Det är alltid likadant, man har ett antal grejer man ska göra som man tror kommer avklaras relativt snabbt, men sedan dyker det upp en massa annat och vips så har hela dagen gått och man har precis på tjillevippen hunnit med det man tänkte göra. Saker tycks alltid lösa sig i slutänden.
 
Imorgon blir det en dag på kontoret igen innan jag sticker till Borås för Lag-SM över helgen.
 
---
 
Framtidsplanen just nu är att ha kvar lägenheten, bo kvar i Stockholm, vare sig jag får jobba vidare på förbundet eller ej. Det blir till att söka jobb helt enkelt. Om inget oförutsett händer så har jag i alla fall augusti som en ledig månad till att börja med. Då blir det sommar, min sommar.
 
---
 
Stad, land, rymd
Ingen tanke blir undanskymd
Vändningar åt alla håll
Ständigt liv och hård kontroll
 
Väsen utanför min hjärna
Om lugnet ska vi alla värna
Men känslan stannar ändå kvar
Jag styr mitt allt, vart än jag far
 
Att släppa in är svårt ibland
Barnet räcker ut sin hand
Vi greppar tag och andas ut
Det finns hopp om allt till slut
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback