Det rår inte stjärnorna för

Halvvägs in i den lediga veckan och jag är relativt avslappnad i alla fall. Broder har varit här från fredag till idag så vi har hunnit med att umgås och gå på Skansen till exempel. Det var ett tag sedan vi sågs nu så det kändes gött att få hänga lite igen.
 
Nästa vecka är min sista jobbvecka. Vet inte riktigt hur jag ska känna över det. Åkte in en sväng till jobbet idag för att fylla i ett par reseräkningar och man kände redan att man saknade det, trots att man bara varit borta några dagar. Samtidigt har det varit skönt att få koppla bort och fokusera på sig själv lite igen, det har inte blivit så mycket av den varan på ett tag. Alla egna tankar har så att säga fått flyttas åt sidan, på gott och ont. Gott eftersom man då inte riskerar att tänka för mycket, ont eftersom man blir mer och mer sliten och mer maskin ju mer tiden går.
 
Det här, bloggandet, är ju en sak som inte får plats när den egna tiden krymper, när man kopplar bort några sladdar.

Stockholm på sommaren är i vilket fall fint. Jag trivs bra så sett, men hade gärna haft mer tid att träffa folk. Till helgen blir det i vilket fall häng med grabbsen från Falutiden. Ska bli nice! Imorgon ska jag diska och dammsuga. Inte lika nice.
 
---
 
I augusti är det Olofsbo som gäller. Tid att umgås med familjen och börja bestämma vilka saker jag ska börja med att ta med upp hit till lägenheten. Bo kvar häruppe ska jag ju göra. Det är bara den där detaljen med att hitta ett jobb som ska lösa sig. Men jag känner ingen stress över det, inte än. Den stressen får komma senare när den är mer befogad. I nuläget ser jag framåt till och med augusti, sedan får vi se efter det hur resten av året artar sig.
 
---
 
 
Älskling jag vet hur det känns.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback