Glenfiddich och formulär i soloaftonen

Lugn kväll. Tiden går sin sakta ban. Och snabba ban, samtidigt.
Föränderlig är tiden.
 
---
 
Familjen är i sommarstugan och jag har en helg för mig själv.
Invigde nyss klart min 12-åriga Glenfiddich som jag införskaffade i Tyskland. Den var relativt mild. En god giftig jäkel. Har hällt upp en liten whisky till, men av mitt standardmärke Grant's istället.
 
Dagen har varit lugn. Sett på Se7en, cyklat motionscykel samt kollat På Spåret. Klämde igår och idag också i mig en påse ostbågar. Kände att jag var värd det.
 
För övrigt fördriver jag tiden på motionscykeln genom att läsa Sune-böcker. Jag började med Sune i Grekland som låg i en påse i närheten av cykeln och nu när den tagit slut letade jag fram alla mina gamla böcker. Jag har inte alla i serien, men merparten. Första jag har, Tjejtjusaren Sune, är den jag nu också börjat med. Har inte läst dem på jag vet inte hur många år. Lagom nöje på cykeln helt enkelt! Lättläst och roligt. Att bara cykla utan någon som helst annan stimulation skulle jag tråkas ihjäl av.
 
---
 
Humdidum. Tror jag ska fördriva tiden lite nu genom att fylla i ett sådant där mastigt, härligt formulär om mig själv. Varför inte, varför inte. Alltid skoj. Om inte för andra så i alla fall för mig själv. Det känns alltid som lite självutvärdering att pyssla med.
 

Personal

1-How are you? Det funkar. Kunde varit bättre av olika anledningar, men det funkar.
2-Post a picture of yourself.

Från fjärde klass om jag inte minns fel.
 

3-Do you ever wish you were someone else? Jadå. Att vara tjej vore väl intressant att testa? Men bara tillfälligt, sen skulle jag sakna mig själv.
4-What is your entire name? Lars Richard Borgar Björkman
5-How old are you? 27
6-Age you get mistaken for: Ingen aning. Systembolaget tycks av någon anledning oftast tro att jag är för ung fortfarande i vilket fall.
7-Your zodiac/horoscope and if you think it fits your personality: Jungfrun. Det är som med det mesta i astrologins värd; det stämmer eller stämmer inte beroende på var du läser om det någonstans. Men överlag finns det nog flera saker som stämmer, ja.
8-What did you do on your last birthday? Jaa, vad gjorde jag då? Tror inte jag gjorde något speciellt. *kollar bloggens historik* Föräldrarna sjöng för mig, jag hade massor att göra på jobbet och jag hängde upp min boxningssäck lyssnandes till en skiva jag med Electric Light Orchestra som jag fick.
9-What is one thing you would like to accomplish before your next birthday? Oj! Gärna ett fast jobb och egen lägenhet. Det är väl prio ett i nuläget för vuxen-Richard. Frågar du tonårs-Richard är svaret annorlunda.
10-What is your hair color? När det är utvuxet är det typ cendré. Har en gång för alla bestämt mig för ständigt rakat nu dock.
11-Have you ever dyed your hair? Jadå, när jag hade tjockare hår hände det titt som tätt. Var mest nöjd själv när det var svart.
12-What is your eye color? Den är svårbeskrivlig. Grön-brun typ.
13-If you could change your eye color, would you? Tror inte det. Svårt att säga utan att pröva först.
14-Do you wear contacts/glasses? Ja och ja. Linser på dagarna, glasögon kvällar och helger.
15-Your opinion about your body and how confortable you are with it: Det finns saker man är nöjd med, saker man är mindre nöjd med och saker man inte är nöjd med alls. Överlag är jag nöjd med mig själv. Ska bara bli av med några onödiga kilon som nästlat sig in senaste åren.
16-Have you ever considered plastic surgery? What would you alter about your body? Nej, jag känner inget behov av det.
17-Say 8 facts about your body: Öhh.. varken tjock eller smal, varken vältränad eller med ärtmuskler, ungefär svensk genomsnittslängd, smidig men inte jättevig, prima immunförsvar, en aning plattfotad, stryktålig, födelsemärke på halsen vilket lär betyda att jag är en konstnärssjäl.
18-Do you have any tattoos? Nix.
19-Do you have any piercings? Nope.
20-Left or right handed? Höger.
21-What’s your sexual orientation? Straight.
22-Do you drink? Det händer.
23-Do you smoke? Icke sa nicke.
24-Do you have any pets? En katt.
25-Where do you work? Göteborgs Friidrottsförbund.
26-Something you are working on right now: Just precis nu i skrivande stund? Eh.. denna lista? Eller om det menas överlag just nu i tiden så är det väl mycket Inomhus-SM då som ska gå i Friidrottens Hus. Jag sköter de sociala medierna.
27-Do you have any “rules” about food? Eftersom nyårslöftet är att äta nyttigare så är det att inte äta mig proppmätt, vilket jag gärna skulle göra annars, utan snarare äta lite mindre portioner. Men rent produktmässigt äter jag i princip allt.
28-Where are you from? Född i Mölndal, uppvuxen i Romelanda, gått högstadie och gymnasium i Kungälv, högskola gånger två i Falun och jobbar just nu i Göteborg.
29-What would you say is your best quality? Humor, att få folk på bra humör.
30-What do you think you’re really good at? Skriva.
31-What do you think you’re really bad at? Matematik och liknande.
32-What talent do you wish you’d been born with? Sångröst som Freddie Mercury.
33-Are you a bad person? Alla har både bra och dåliga sidor. Men jag skulle inte kalla mig en dålig människa, nej.
34-Are you nice to everyone? Jag försöker vara det, men det är klart att det finns en gräns. Är någon ett svin så går jag väl inte pratar som om han vore världens bästa vän direkt.
35-Say 3 facts about your personality: Säger väldigt mycket med glimten i ögat, väldigt stark men samtidigt känslosam, tror på att saker ordnar sig.
36-Has someone ever spread a nasty rumor about you? Ingen aning. Det har säkert skett, men inget jag varken vet om eller har lidit av i alla fall.
37-What is your ideal bed? Why? Vilken som helst där man ligger bredvid någon man tycker om mer än som vän.
38-Do wake up cranky? Ja, nästan alltid om det är tidigt på dagen. Jag är inte jätterolig då. Väck mig senare så blir det bättre humör.
39-Do you sleep with a stuffed toy? Nepp.
40-What do you think about the most? Vet faktiskt inte nuförtiden. Klart det blir en del jobbtänk, men annars.. näe, inget speciellt. Många saker. Inget speciellt som står ut.
41-Share 2 habits: Sjunga i duschen och blåsa ur glasen från eventuellt damm när jag tar dem ur skåpen.
42-What you want to be when you “get older”? Fast anställd, ha eget hem och egen familj.
43-What are your career goals? Fast anställd inom ett jobb jag trivs med. Lönen är inte det viktigaste.
44-What is your ideal career? Fast jobb (jäkla tjôt) gällande skribent/producera information för IFK (eller någon annan större idrottsarbetsgivare), både via traditionell media och nyare media och sociala medier.
45-Is your life anything like it was two years ago? Nej, det kan jag inte påstå. Inte alls faktiskt, mer än att jag är singel.
46-Do you replay things that have happened in your head? Hela tiden.
47-Have you ever had an imaginary friend? Nepp.
48-Say 10 facts about your room: Litet, tavlor, poster, kaktus, soffa, säng, garderob, dagbok, fotpall, alltid korsord på nattduksbordet.
49-Do you have any phobias? Höjder och flygning i viss mån.
50-Have you ever been to a psychiatrist/therapist? Nej.
51-Are you allergic to anything? If so, what? Nix.
52-Ever broken any bones? Nej.
53-Ever come close to death? Nja, vi krockade med bilen en gång när jag var liten så det skulle väl vara det då, men jag blev inte skadad.
54-Things you like and dislike about yourself: Gillar det mesta med mig själv som min humor, att jag bryr mig om folk, att jag inte är beroende av något åt drog- eller social status-hållet, att jag inte oroar mig överdrivet om framtiden. Saker jag inte gillar är väl småsaker som att jag är lite för mycket känslomänniska ibland och nog borde ryta ifrån mer. Ta mer plats överlag egentligen och inte tveka över småsaker.
55-A random fact about yourself: Funderar då och då på hur det vore att bara sticka iväg och bo på en husbåt i Amsterdam.
56-What are three things most people don’t know about you? Vet inte, jag är rätt öppen med det mesta. Bättre att man frågar mig istället om man undrar något.
57-An unknown fact about your life: Jag drömmer väldigt ofta att jag kan flyga, bara jag tar i ordentligt och flaxar med armarna. Man kan säga att det är lite som mina drömmars superkraft.
58-Share something about yourself others might think is weird: Öhhh.. Jag har ingenting emot att ge fotmassage, men speciellt konstigt vet jag inte om det är.
59-Five weird things that you like: Känns lite som samma frågor om och om igen här. I alla fall samma tema. Jag gillar ost och marmelad som pålägg. Jag gillar när folk överlever i skräckfilmer (borde räknas som rätt "weird" åsikt eftersom majoriteten dör i skräckfilmer, vilket de flesta verkar gilla).
60-Do you have a facebook? If so, would you add the person who sent you this? Det var ingen som skickade mig detta. Och personen på den sida jag hittade denna på tycks vara rätt hemlig av sig. Men visst kan jag tänka mig det rent hypotetiskt, det är väl alltid kul att träffa nytt folk.
61-Do you have any pictures on your Facebook? Any? Jag har x antal bilder.
62-Describe yourself in one word/sentence: Lover of life.
63-A quote you try to live by: "The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hit and keep moving forward, how much can you take and keep moving forward. That's how winning is done!"
64-A famous person you’ve been compared to: Kan inte minnas att jag jämförts med så många kändisar. Har väl hänt, men inte som jag minns just nu.
65-Weird things you do when you’re alone: Dansar runt och sjunger högt.
66-Something you do without realising: Det får man fråga folk runtom mig istället. Suckar kanske?
67-5 things you want to change: Min ekonomi, min boendesituation, min civilstatus, Sveriges PK-hysteri, samt att folk var mer avslappnade överlag.
68-Someone you’d like to be for a day and why: Som jag sa tidigare så vore det intressant att testa att vara någon tjej för en dag. Mest som en kul grej för att uppleva lite skillnader.
69-Leave me a compliment: Lämna vem en komplimang? Den som jag snodde listan ifrån? Öh.. trevlig lista?

Favorites

70-What is your favorite thing to do? Få ett skrattanfall så att man inte får luft.
71-What’s your favorite color? Grön.
72-What’s your favorite band/singer? Band: Queen. Sångare: Freddie Mercury.
73-What’s your favorite movie? Får nog faktiskt säga att jag är kluven där nuförtiden. I många år var det Den Osynlige men jag diggar också skarpt Drive numer.
74-What are your favorite books? Svårt att nämna en. Jag älskade Gardells böcker om Juha och jag slukar både Dan Brown och Läckberg nu. Sune- och Bert-böcker är heller aldrig fel.
75-What is your favorite quote and why? "När man är olycklig tvivlar man på allt. När man är lycklig tvivlar man aldrig." Varför? För att det sammanfattar mitt humör ganska bra. När jag mår bra ser jag inga problem någonstans medan tvivlen visar sig bra mycket tydligare när jag är nere.
76-What is your favorite word? Korall.
77-What is your least favorite word? Senaste året är det något jag inte ens vill kalla ord utan snarare "modeuttryck" som jag inte ens vill nämna för att jag stör mig så på det. Låt oss säga att det är poppis i typ P3-kretsar.
78-What is your favorite type of food? Grillat nötkött utomhus på sommaren.
79-Your favorite ice cream? Mjukglass.
80-What’s your favorite animal? Panter.
81-Dogs or cats? Katter.
82-Describe your favourite texture: Inte säker på att jag helt förstår denna fråga. Om det är mönster som menas så gillar jag klassiska mönster likt några av dessa, alternativt lite mörkare saker likt vissa av dessa.
83-What is your favorite flower? Tagetes, krokus och smörboll.
84-What’s your favourite scent? And on the opposite sex? Överlag så är det doften av god mat. På motsatta könet så är det hur hon luktar helt enkelt. Skum fråga?
85-What is your favorite season? Sommar, sommar och sommar.
86-What are the top five places you wish you could go before you die? Nya Zeeland, Rom, Florens, San Francisco, Irland.
87-What are four things you can’t live without and why? Mjölk - för att det är livets dryck. Kött - för att det är gott och jag skulle bli knäpp av bara vegetariskt. Musik - för att det fyller och/eller förstärker allt i livet och har alltid svar på allt och/eller hjälper en. Familj och vänner - jag har inga problem med att vara själv i begränsade perioder, men fy fabian så tråkigt och sorgligt det skulle vara att inte ha folk att bry sig om eller som inte bryr sig om en.
88-Which mythological creature are you most like? Why? Enligt två av fyra tester jag gjorde nu lite snabbt för att kunna svara på denna fråga så är jag likast en "merman", eller sjöman typ på svenska (?), manliga versionen av en sjöjungfru. Enligt ett annat test är jag en varulv och i ett ytterligare en nymf. Med andra ord är det en svår fråga att svara på. Ingen aning. Alla kändes passande på olika sätt.
89-What’s your favorite television show? Genom alla tider så är det Vänner. Just nu är det Historieätarna som börjar snart igen.
90-Favorite place to shop at? Har inget favoritstället.
91-Say 2 facts about your favorite things: Datorn är bra till mycket, såväl nöje som jobb. Telefonen är viktig för att hålla kontakten med folk. Vet inte om jag har så mycket favoritsaker överlag.

Family, childhood and places

92-Say 4 facts about your parents: Snälla, stöttande, har humor, tålmodiga.
93-Are you more like your mom or your dad? Går inte att säga faktiskt. Jag har fått drag från båda i en lagom mix.
94-Do you have any siblings? Ja, en lillebror.
95-Say 9 facts about your family: 1: Många släktingar finns men bara en del som är nära. 2: En gren bor i Tyskland. 3: Vi har extremt få svarta får. 4: Kopplingar till framför allt Göteborg, Dalarna, Norrköping, Borås och Glommen/Falkenberg. 5: Tydligen har vi belgiskt/vallonskt påbrå på pappas sida. 6: Lätta att ha att göra med. 7: Lätta att skämta med. 8: Det sägs även från pappa att det finns danskt blod i ådrorna. 9: Tysklandsgrenen sprider sig även ingiftsmässigt till såväl USA som Ryssland.
96-What’s your relationship like with your family? Väldigt bra! Älskar min familj.
97-Say 7 facts about your childhood: Glad, några få nära vänner, trygg, fina minnen, mobbningsfri, många datornätter i Johans källare, utåtriktad.
98-The best and the worst childhood memories: Det bästa är väl att allt kändes så oändligt och det kändes som att man hann med att göra hur mycket som helst och hur mycket roligt som helst. Tiden gick framåt, men så långsamt. Det är ju först nu som allt går supersnabbt hela tiden.. Sämsta vet jag inte. Att jag slutade vara så utåtriktad som jag faktiskt var inledningsvis kanske.
99-Say 6 facts about your home town: Om man tar Kungälv då så relativt lugnt, har en fin fästning, borde ha en tågstation, borde ha en riktig galleria, har fina motionsslingor i Fontin, har fräsch gymnasieskola.
100-Are you going out of town soon? Vet jag inte. Har inget planerat i alla fall.
101-Where would you like to live? Exakt var spelar ingen roll så länge jag trivs.
102-What would your dream house be like? Ett slott eller herrgård med pool, bar, biljardrum, bibliotek, etcetera.
103-Where would you go on your dream vacation? Nya Zeeland.
104-Where you want to be right now? I armarna på den jag troligen inte träffat ännu.
105-Top three places to visit: Av platser jag känner till så Bremen, Göteborg och sommarstugan.

*************************************************

~~~~~~~~~~Friends

106-Would you ever smile at a stranger? Visst, det gör jag redan.
107-Do you prefer to be friends with girls or boys? Det är lättare med killar.
108-Who is someone you never tire of? Man tröttnar på småsaker hos alla efter ett tag.
109-Do you have someone you can be your complete self around? Jadå.
110-Who is your most loyal friend? Henke.
111-Is there anyone you can tell EVERYTHING to? Ja.
112-If your best friend died, what would you do? Förmodligen gå ner mig en längre period samtidigt som jag försökte stötta hans familj.
113-Something you’ve lied about. Bara småsaker.
114-Have you ever felt replaced? Ja, tyvärr.
115-Say 5 facts about your bestfriend(s): Roliga, lättsamma, någorlunda överensstämmande musiksmak, boende lite för långt bort, kommer finnas livet ut.

Relationships

116-The last person you hugged? Inte säker, men tror det var mamma.
117-Story of your first kiss? Första kvällen vi träffats satt vi bredvid varandra i hennes soffa och såg på TV. Efter att våra händer lekt med varandra en stund tog jag mod till mig, vände mig emot henne och kysste henne utan att tveka. Hon kysste tillbaka och det var början på ett långvarigt förhållande.
118-Do you like kissing in public? Absolut.
119-Have you ever kissed someone older than you? Nej.
120-You have a preference for boys or girls? Som jag tidigare sa så är jag straight.
121-Is the male or female body closest to perfection? Så kan man inte säga. Finns inget i min värld som heter perfektion.
122-5 things that irritate you about the same sex/opposite sex. Går inte att generalisera så. Alla är olika.
123-Do you believe in love at first sight? Visst, varför skulle det inte kunna finnas?
124-Do you believe in soul mates? Se föregående svar.
125-What is your idea of the perfect date? En date där båda från början bara känner att allt flyter. Skämten, samtalen, gesterna. När allt bara känns rätt, då blir det perfekt, vad de än hittar på i detalj.
126-Based on past relationships or crushes, describe your perfect boyfriend/girlfriend: Också en fråga som inte går att svara på fullt ut. Det enda jag kan säga säkert är att personen ska ha humor och vara ganska lättsam i sinnet samt kärleksfull och åtminstone lite romantisk. Lite så. Sen får man fylla på det med annan härlig personlighet som jag gärna lär känna.
127-What is the first thing you noticed in someone? Blir väldigt mycket upprepning känns det som men också här kommer humorn in. Man märker ganska snabbt om folk går att skämta med eller inte (jag kanske måste förtydliga att "skämta med" inte innebär "driva med" för det är inte min grej. Jag menar att man ska kunna ha kul ihop).
128-Are looks important in a relationship? Klart det är en viktig ingrediens i den stora kärlekssoppan, men det är absolut inte allt.
129-What’s the most superficial characteristic you look for? Sött ansikte och leende.
130-What’s your opinion on age differences in relationships? Jag bryr mig inte om sådant. Så länge inte den ena parten är ett barn får folk kära ner sig i vem de vill. Själv går väl mitt spann ungefär från 18 upp till 34-35 eller nåt i nuläget.
131-Would you ever date someone off of the Internet? Visst, det har jag redan gjort.
132-Five guys/girls whom you find attractive: Jennifer Lawrence, Tuva Novotny, Mila Kunis, Carey Mulligan, Keira Knightley.
133-Do you have a crush on anyone? Nepp.
134-A description of the girl/boy you like: Som sagt har jag ingen crush just nu.
135-Say 1 fact about the person your like: Se föregående svar.
136-If the person you like says they like someone else, what would you say? Beror la på hur personen i fråga menar.
137-When was the last time you told someone you loved them? Längesen. Många år sedan.
138-Do you think someone has feelings for you? Ingen aning. Tror inte det just nu, nej, men vad vet jag?
139-Do you think someone is thinking about you right now? Det är väl inte omöjligt.
140-Have you ever cried over a guy/girl? Jadå.
141-Have you ever wanted someone you couldn’t have? Vem har inte det?
142-Anyone you’re giving up on? Haha, det har jag gjort med ett antal ja.
143-Have you ever liked someone you didn’t expect to? Det har nog hänt.
144-Have you ever liked someone who your friends hated? Nix.
145-Have you ever liked one of your best friends? Jupp.
146-Has anyone told you they don’t want to ever lose you? Ja.
147-Is there a boy/girl who you would do absolutely everything for? Menar vi kärleksmässigt nu så nej, som sagt har jag ingen jag tänker så på nu. Bland familj och vänner däremot så finns det.
148-Is there someone you will never forget? Många.
149-Say five ways to win your heart:
150-What turns you on? Ett kärleks- och lekfullt leende och några mjuka ord. Börja med det så smälter jag rätt så lätt därefter.
151-What turns you off? Kass hygien, usel andedräkt, tråkig personlighet, elak personlighet.
152-What is the sexiest thing someone could ever do for/to you? Haha, allt ska man inte avslöja här. Det får vederbörande lista ut själv.
153-What’s the sweetest thing anyone’s ever done for you? Har svårt att nämna nån specifik grej. Är smågrejer som alla är viktiga liksom.
154-What’s something sweet you’d like someone to do for you? Om en framtida kärlek lurar iväg mig på en romantisk helg i någon stuga till exempel. Lite sådana saker. Det behöver inte vara så avancerat. Småsaker som sagt kan räcka som ett litet sött brev eller vad som. Det är gesten som är det viktiga.
155-Have you ever written a song or poem for someone? Have you had one written for you? Jag har skrivit dikter till kärlekar, ja. Tror inte jag fått någon riktad till mig.
156-What’s the sweetest thing you’ve ever done for someone? Har jag nog beskrivit förr, men en romantisk massagekväll med tända ljus, lugnande musik och tulpanblad spridda över golvet. Den var uppskattad och står ut lite extra i minnet.
157-Are you in love? Suck.. är detta bara x antal frågor som folk klistrat ihop utan att läsa dem eller?
158-Are you in a relationship? Återigen: nej.
159-If you have a boyfriend/girlfriend, what is your favorite thing about him/her? -.-
160-Are relationships ever worth it? Ja. Man lär sig av allt och kan minnas de bra sakerna.
161-Is there someone mad because you’re dating/talking to the person you are? Nej.
162-Can you commit to one person? Ja, det är det enda jag vill. Playa runt är icke min grej.
163-Do you think you can last in a relationship for 6 months and not cheat? Det har jag redan gjort.
164-Do you ever want to get married? Ja, det vore mysigt.
165-Do you think you’ll be married in 5 years? Har svårt att se det nu, men vem vet?
166-Future names of your children: Harry, Glenn och Nova.
167-Do you get jealous easily? Nä inte direkt.
168-The last time you felt jealous, and why? Minns jag inte.
169-What is your definition of cheating? Kyssa någon annan. Om en flickvän pussar en nära killkompis snabbt på skoj/vänskapsmässigt gör det mig inget, men allt annat därifrån så är det över gränsen.
170-Have you ever been cheated on? Inte vad jag vet.
171-Do you forgive betrayal? Beror helt på.
172-Have you ever cheated on someone? Icke.
173-Why did your last relationship fail? Kärleken dog ut från ena partens sida.
174-Things you want to say to an ex: Inget speciellt. Hoppas allt är bra?
175-A description of the person you dislike the most: Personer som är otydliga, oärliga och enbart jobbar för sig själva.
176-If your first true love knocked on your door with apology and presents, would you accept? My first true love? Beror väl på vad man räknar som det. Om man menar det ömsesidigt så skulle jag bli extremt förvånad. Om det menas den första jag var kär i så skulle jag bli utopiskt mycket förvånad och inte fatta vad hon menade. Presenter är dock alltid trevligt så kom in bara vilka ni än är på en kopp kaffe eller te.
177-How many boyfriends/girlfriends have you had? Beror ju på hur man räknar. Räknar man ända ner till lågstadienivå så har jag väl haft 4-5 stycken.
178-How long was your longest relationship? 1,5 år ganska så exakt.
179-You’ll love me if… Va?
180-Share a relationship story: En tjej jag var ihop med på fritids, som jag i lågstadiet gick till efter skolan, hette Alice. Vi brukade sitta i myshörnan (ett kuddhörn under trappan där man kunde dra för ett skynke) och bara sitta och mysa och pussas. Då kände man sig lite som en tjejtjusare á la Sune (mycket Sune idag).

Music, movies and books

181-How often do you listen to music? Varje dag.
182-What kind of music you like? Främst pop och rock, men det finns något bra i alla genrer.
183-Do you like to dance? Nja, inte överdrivet, men det är mest för att det på uteställen alltid är helt värdelös dansmusik.
184-What was the first concert/show you attended? Kan ha varit Markoolio på Varbergs Fästning runt 2000. I alla fall som jag minns med säkerhet. På den konserten stod för övrigt Lasse från Lasse och Morgan i publiken, vilket var lite fräsigt för en som är uppvuxen med Tippen.
185-Have you heard a song that reminds you of someone today? Ja, fast inte någon jag träffat. Tänkte på Carey Mulligan, som jag nämnde tidigare, när jag hörde på Lana Del Reys Young And Beautiful.
186-Share a song that takes you to a certain memory in the past: Wheatus härliga Teenage Dirtbag tar mig tillbaks till början av den befriande tonårsperioden på somrarna i Olofsbo.
187-A song that’s been stuck in your head:  Senaste veckan är det Maggio och Håkan med Hela huset.
188-Put your music player on shuffle and write the first ten songs that play: David Bowie - Changes, Joy Division - Love Will Tear Us Apart, Veronica Maggio - I min bil, Keane - Silenced By The Night, Hästpojken - Lena 60, Avril Lavigne - Things I'll Never Say, Magnus Uggla - Dumma Flickor, Ulf Dageby - Du är den ende, Bonnie Tyler - Holding Out for a Hero, Håkan Hellström - Trubbel.
189-A book you want to read/have recently read: Jag vill läsa ut A Farewell to Arms som jag börjat på. Jag läste innan den ut Ärkeängeln.
190-Describe your dream library: Som det i Skönheten och odjuret.
191-Last movie you just watched: Se7en.
192-Do you like watching what type of movies? Jag gillar många typer av film. De flesta genrer utom typ skräck i de festa fall. Drama, komedi, action, thriller eller drama är väl de jag främst söker mig till.

Situations and crazy things

193-You’re in a tattoo parlor about to get inked. What are you getting done? Kanske en panter.
194-What’s something you can see yourself going to jail for? Någon situation där jag var tvungen att bryta lagen som sista utväg för att hjälpa mig själv eller någon annan.
195-If you could be any character, from any literary work, who would you choose to be? En alv från Sagan om ringen. Då vore jag odödlig.
196-You’re given $10,000…under one condition: you cannot keep the money for yourself. Who would you give it to? Brorsan. Så delar vi det sen. Då har jag inte behållit de 10000, jag har fått 5000 av min bror.
197-If you had to go back in time and change one thing, what would it be? Vet inte om något skulle göra någon större skillnad. Och ändrar man för mycket så påverkar det annat i riktningar man kanske inte vill.
198-If you were an element on the Periodic Table, which would you be and why? Någon gas så att jag kunde flyta runt fritt. Helium kanske, då kunde jag få folk att låta roligt också.
199-If you had to delete one year of your life completely, which would it be? Om jag var tvungen? Även de värsta åren har något bra hänt.. Tar året då jag gick i körskola, vilket var -08. Året innan hade jag både blivit singel och blivit av med farmor, men då hade jag åtminstone haft båda tidigare under året. -08 var jag bara nedstämd hit och dit, inte minst under körskoletiden som jag ogillade skarpt.
200-You’re an Action Movie Hero. What’s your weapon of choice and the line you scream when defeating your arch enemy? Mitt vapen är typ the force. När ärkefienden besegras blir det nog något enkelt i stil med "Fuck yeah!" och inte någon lång harang med ordsvada.
201-If you could design an amusement park ride, what would it be like? Ett fruktansvärt roligt lustigt hus i kombination med något Kålleradoliknande.
202-What is the first curse word that comes to mind? Fan.
203-What the last party you went to was… and when the next will be… Det senaste riktiga partajset jag var på var på kryssning med trippel 30-årsfest i höstas.
204-Halloween costume idea? Redan? Nej.
205-How you’d spend ten thousand bucks? Inte alls inledningsvis.
206-Press ctrl+v and post: Nej, för då får jag in allt ovanstående i denna text eftersom jag säkerhetskopierar då och då.
207-Would you rather be stranded on a desert island with someone you love for ten years or someone you hate for a month? Explain why. Någon jag hatar i en månad. Lite lättare att överleva en månad än tio år.
208-5 things within touching distance: Whiskyglas, kaktus, dator, lampa, morgonrock.
209-A drunken story: Finns många. En kväll i Olofsbo hade jag och Erik delat på en hel flaska Cointreau. rent smakade det rakvatten och blandat med Fanta, som vi också testade, smakade det ännu mer vedervärdigt. Det skumma var att ingen av oss märkte av något medan vi satt där i stugan. Men när vi tänkte ta en promenad och jag ställde mig upp.. damn! Det slog till direkt och jag ramlade bakåt ner på sängkanten igen där jag suttit. Efter det var kvällen en dimma. Innan vi gick hem och däckade i säng låg vi i en gatukorsning (lugn, det kommer inga bilar mitt i natten i Olofsbo, i alla fall inte som man inte ser på kilometers avstånde) och snackade och kollade på stjärnorna. Även om resten av kvällen var något av ett töcken är just det där sista ett av mina favoritminnen, att bara ligga där.
210-What are you supposed to be doing right now? Jag måste inte göra något, men jag tänkte se på en komedi om jag blir klar med dessa evighetsfrågor någon gång.
211-Currently wanting to see anyone? Visst, skicka hit någon av tjejerna jag nämnde innan.
212-Why you follow me? Va? I follow noone!
213-If you met me what would you do? -.o
214-YOU have to leave me a random/ridiculous question: Vilken färg har siffran 3?
215-YOU have to leave me a cute message: Till den kära och okända "me": Ett sockerpaket har inget att hämta när du är i närheten. Du är söt som en hel sockerfabrik.

Opinions and beliefs

216-Is the cup half full or half empty for you right now? Mitt whiskyglas är närmare halvfullt.
217-Do you believe in fate/destiny? I viss mån, ja.
218-What you wish for on 11:11? Eh.. att jag inte blir väckt av någon otäck person?
219-Do you consider yourself lucky? What’s your good luck charm? Till och från. Saker klaffar ganska ofta för mig i slutändan faktiskt. Har ingen speciell turamulett.
220-Do you believe in aliens or life on other planets? Javisst. Kan inte tro att vår planet är det enda levande i en oändlig rymd.
221-What is your religion, if any? Har ingen.
222-Would you go against your moral code for money? Beror på vad det gäller. Om det är något väldigt litet och summan är enorm så kan jag överväga det. Jag gillar inte ens att döda spindlar egentligen liksom (synd om stackarna, aber ibland måste de möta liemannen), men skulle kunna döda en hel drös om jag fick svinmycket pengar. Lite så. Men om det är något större så kan alla pengar i världen inte ändra mig.
223-What’s more important to you: strength of the body or strength of the mind? Hövvet.
224-How important you think education is? Mäkta viktig. Om inte för framtida jobb så för att man ska hänga med någorlunda i världen och inte gå genom det som ett får och tro på allt man hör.
225-If you were the president, what would you do? Jag vill inte vara president. Om jag var det skulle jag avgå.
226-If you could change one thing in the world, what would you change? Har lust att vara självisk här och säga att jag vill ha evigt liv, men lägger band på mig själv och önskar att alla brott mot barn går upp i rök.
227-Is it the thought that counts? Or is that phrase circumstantial? Ja, det är tanken som räknas om någon verkligen haft en tanke med något.
228-If you only had 24 hours to live, what would you do? Säga till alla precis vad jag tycker om dem, krama de närmaste ordentligt, fördela mina tillgångar, hitta en villig tjej, ordna världens fest för vänner och familj och slutligen ta med mig alla till en plats där jag känner mig trygg och somna in till tonerna av den musik jag känner för just då.
229-Which movie character do you most identify with and why? Ryan Goslings karaktär i Drive. Varför? För att han är något av en ensamvarg som ändå ganska enkelt blir omtyckt och kan trivas i sociala situationer. Lågmäld, professionell och sätter andra i första rummet vilket gör att han själv ofta får lägga band på sina känslor. Det leder till att han till slut kanske inte får det han vill, men han hjälper ändå de som betyder något och det betyder nästan mer. A real human being.

Feelings and Others

230-Are you a procrastinator or do you get things done early? Jag har lätt för att skjuta upp saker, men de blir alltid gjorda förr eller senare.
231-Post a photo/draw a picture/write a poem (pick one) of a moment of personal significance:

Senaste gången jag fick ett skrattanfall av gigantiska proportioner var i samband med denna bild. Tidigt på morgonen i en stökig lägenhet i Falun efter en natt av FM. Några månader efter nyårsskiftet. I klassen hade vi inför jul gjort en grupp på Facebook där vi planerade att gå på julbord. Julbordet blev aldrig av men gruppen låg kvar. Den tidiga timmen några månader efteråt innan jag skulle gå hem till mig började jag och Peter att uppdatera julbordsgruppen. Förutom bilden ovan var det meningen "Vad säger ni om julbord?" som Peter skrev in som var det som fick mig att bryta ihop totalt. Svintidigt på morgonen, övertrötta och en massa uppdaterande om jul mitt i mars månad. Underbart kul. Börjar skratta nu igen lite smått när jag kollar på gruppen :)


232-Say 5 things you love unconditionally: Familjen, vänner, kärlek i sig, livet i sig, mat.
233-What motivates you in life? Ungefär det jag just skrev samt att ha roligt.
234-Something that you’re proud of: Min bror.
235-Five words/phrases that make you laugh: "Hörni! Vad säger ni om julbord?" i mars^^ Den kan få räcka.
236-Share the story of something that makes you smile: Haha! Meh. Den ovan med julbord räcker väl.
237-Something you always think “what if…” about: Mycket. Men det hjälper inte att tänka på det sättet.
238-What was something you used to enjoy, but was ruined for you? What’s the story behind that? Något sådant tror jag inte att jag har. Kanske att jag är mer scenskygg nuförtiden? Jag var en liten teaterapa och linslus när jag var liten som jag nämnde innan så något måste ju ha hänt för att jag skulle ändra mig, men vad vet jag inte exakt. En gång i fjärde klass skrattade klassen åt mig när jag presenterade en bok och skrev ett namn på tavlan lite fult och roligt, men det känns inte som att det skulle vara den enda faktorn. Vet faktiskt inte ärligt talat.
239-Describe one of the most awkward experiences of your life: När det skar sig i vänkretsen under sista vintern i Falun. Det var ett litet drama jag var totalt ovan vid.
240-Something/someone that you miss: Morfar, farmor, mormor. Farfar fick jag aldrig träffa.
241-Are you over your past? Det är man nog aldrig. Varför ska man glömma det som varit?
242-What is your saddest memory? När far- och morföräldrarna gått bort.
243-One of the hardest moments in your life: Det jag just nämnde samt när det tog slut med förra kärleken.
244-Is there something that happened in your past that you hate talking about? Inte direkt. Som jag sagt innan så är jag ganska öppen. Shit happens liksom.
245-What’s something you want to do that you’d be embarrassed to tell other people about? Haha, allt ska man inte avslöja som sagt.
246-What was your most embarrassing moment? Ett par ganska elaka brev jag och en kompis skickade till två lärare i lågstadiet. Det var lite pinsamt när vi blev påkomna.
247-Share one of your fears/insecurities: Jag är ingen stor debattör muntligt, men däremot skriftligt. Jag gillar inte att under press stå och dividera om saker. Jag föredrar sansade konversationer där man får tänka efter länge och väl.
248-Something you’re currently worrying about: Jobbframtiden.
249-Have you done something you regret very much? Det har nog alla. Breven jag nämnde nyss är ett bra exempel.
250-If you could take something back that you said or did, what would it be? Fortfarande breven ovan. I övrigt har jag varit ganska snäll överlag.
251-Does anyone hate you? Det hoppas jag inte. Skulle förvåna mig och jag skulle gärna vilja veta varför i sådana fall.
252-Do you hate anyone? Nej, ingen speciell. Jag hatar alla som misshandlar och utnyttjar barn.
253-Lyrics that apply to your current situation/mood. Det kanske kommer en förändring
254-Are you good at hiding your feelings? Låt oss säga att jag har bra pokerface.
255-What’s something you hide about your personality? Att jag nog är mer teaterapa än vad jag vill erkänna.
256-How do you approach social situations? Öppet utan att vara översocial.
257-Are you a social or an antisocial person? Jag gillar att umgås med folk, men söker mig inte aktivt till stora sällskap.
258-Are you an introvert or an extrovert? Jag är nog lite som jag var inne på nyss en extrovert som försöker dölja det genom att vara lite mer introvert.
259-Do you care if people talk badly about you? Beror på vad det gäller och vem som säger det.
260-How do you deal with criticism? Se ovanstående mening.
261-How you hope your future will be like? Glad, kärleksfull och med minst två barn.
262-What’s something that scares you about the future? Döden. Det är det enda jag är rädd för i livet, det enda som inte går att påverka.
263-Five items you lust after: Ett fast jobbkontrakt, ett lägenhetskontrakt, en vacker hand i min tillhörande en skön tjej, en upprepning av käket från Kohlfahrten häromveckan, samt en solsemester.
264-One thing you’re excited for: Inomhus-SM. Det är ungefär det jag har att se fram emot just nu.
265-Describe the most terrifying/strangest/beautiful dream you’ve ever had: Den värsta var en där pappa blev spetsad ute i trädgården. Den konstigaste är nog en återkommande jag hade osm barn där jag gick med familjen mot ett nöjesfält. Jag gick dock i diket medan resten av familjen gick på vägen. När vi är nästan framme vid nöjesfältet lossnar pariserhjulet (som ser ut som det gamla på Liseberg) och börjar rulla mot oss. Vi vänder om och går i sakta, men bestämd mak åt hållet vi kom ifrån. Hjulet kom aldrig ikapp och sen vaknade jag. Den vackraste drömmen vet jag faktiskt inte, har haft många fina om kärlekar i framtiden och dåtiden och återföreningar och en om farmor som jag vaknade gråtande till. Finns mycket.
266-Have you ever had a crush on a fictional character? Det har jag nog.
267-Who is your celebrity crush? Jennifer Lawrence.
268-Make a confession: Jag erkänner att jag trodde att detta formulär skulle ta mycket kortare tid Har suttit i flera timmar med detta självutvärderingsmanifest. Även om jag gillar ifyllandet så kommer jag aldrig mer ta ett så omfattande formulär, i alla fall inte i ett enda sjok.

 

God natt!


Kommentarer
Postat av: лечение подагры артроза содой

Thanks for finally writing about >Björkman - Helt enkelt <Liked it!


Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback