Ladda batterierna

Mitt datorbatteri har varit på utdöende under en längre period. Det har de senaste månaderna gradvis försämrats i laddningskapacitet och häromdagen gick det slutligen ur tiden. Jag skulle flytta datorn, drog ur kontakten och vips så dog datorn. Adjöss batteri!

Egentligen beställde jag nytt batteri för längesen. Problemet med det jag då fick hem var att det var spegelvänt. Yey vad glad jag blev. Fick själv stå för returfrakten också. Dubbel-yey.
Efter det fick batteriinköpet ligga på is ett tag. Jag borde väl beställt ett nytt och korrekt med en gång, men det bara blev så eftersom mitt batteri plötsligen började gå att ladda upp igen (antagligen helt felaktig information då det ju dog häromdagen med nästan fulladdat enligt mätaren).

För ett par dagar sedan beställde jag så äntligen ett nytt batteri och tur var det för förut började datorn bete sig riktigt galet.
Jag fick hem batteriet i brevlådan precis idag och när jag stängde av datorn för att byta batteri så kom det hemska felmeddelanden så att man tror att saker ska gå åt fanders. Dock blev det inga galenskaper. Jag bytte batteri, startade datorn och efter meddelande om att datorn avslutats felaktigt och valet "Starta datorn normalt" så var det frid och fröjd igen och nya batteriet fungerar som en klocka. Gött mos.

Mos förresten.. jag har knappt ätit något idag, bara ett par mackor och en kaka. Det funkar inte. Snart blir det film och käk.

Att det är alla hjärtans idag har jag inte märkt så mycket av för övrigt.. mer än att jag hör och ser lite på Facebook då som ploppar upp. För egen del lyser romantiken med sin frånvaro.
Men jag ska ha det mysigt med min film ändå helt mol allena! Fram med maten, lite chips och kanske en whisky så blir det finemang.

Trevlig alla hjärtans på er, singlar och par, ensamstående och familjer!


 
Och lite extra trevlig kväll till alla er som är ensamma.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback