Julgodis och matplanering

Godis har så smått börjat vistas i det Björkmanska residenset. Större delen av de senaste veckorna har jag hållit mig i skinnet vad gäller mat och ätit både mindre portioner, inte lika ofta och av mer nyttig karaktär. Detta för att kunna känna mig mindre svullig när väl julätandet gör sitt obevekliga intåg. Hade jag även innan ätit så mycket som jag egentligen önskar hade jag i takt med julmatens och julgodisets förtärande förmodligen transformerats till en korpulent och miserabel herre av sällan skådat slag.
 
Min plan har gett verkan och jag har gått ner några kilo sedan senast jag var här på besök. Nu är det emellertid jul och nyår i antågande och jag kommer att inmundiga föda med största nöje och efter fullt behag.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback