Gott Nytt År och frågor om året som gått

1. Vad fick dig att må bra 2014?
När jag jobbat, när jag umgåtts med vänner och när jag umgåtts med familj. Om man ska ta stora svep. Men mer specifikt:
-Sommar och allt grillande med allt vad det innebär.
-Tyskland vann VM.
-Håkan på Ullevi.
-Hälsade på släkten i Tyskland.
-Återträff i somras med grabbarna från MKV.
 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, jag avgav inga. Brukar inte ge nyårslöften sedan många år tillbaka.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamensan.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, familjens katt Piffi som vi haft sedan jag var liten. Det var årets klart tyngsta grej.

5. Vilka länder besökte du?
Tyskland två gånger om. Först Bremen för att hälsa på släkten i början av året och sen Braunschweig med friidrottslandslaget.
 
6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Jobb och flickvän. Och sen barn så småningom men nu tar vi det lilla lugna här.

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Rekordkonserten med Håkan 7 juni framför allt. Musiken, folket, stämningen, känslorna, kärleken, allt.
 
8. Vad var din största framgång 2014?
Att jag klarade av jobbet i somras trots mycket att lära sig på mycket kort tid. Att jag där åter bevisade för mig själv att jag klarar av allt som jag tar mig an.

9. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Bland det jag önskade mig fick jag bland annat boken om innan nämnda konsert och presentkort.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har för mig att jag var förkyld någon gång, men annars har inget speciellt hänt vad jag kan minnas. Eller jo, jag hade lite kramper i vaderna i somras för att jag nog drack för lite vatten. Inte kul att vakna av! Och på det så ställde jag mig yrvaken en morgon och stretchade ouppvärmd i köket. Smart.. fick världens finaste bristningar av det som vackert färgade min vänstra vad en tid framöver. Min hjärna fungerar inte riktigt i nyvaket tillstånd.

11. Bästa köpet?
Hmm.. har nog inget sådant specifikt. Diverse biljetter kanske, om det räknas? Håkan-biljetterna och matchbiljetterna till avslutningsmatchen med IFK.
 
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat (och öl) högst troligen.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Hur många som helst egentligen. Bara för att ta några:

Amanda Jenssen - When we dig for gold in the USA
Lana Del Rey - Young And Beautiful
Ed Sheeran - All of the Stars
Pharell Williams - Happy
Linnea Henriksson - Halmstad
Chromeo - Jealous (I ain't with it)
Phosporescent - Song For Zula
Billy Joel - Piano Man
Josefine Myrberg - Holding Out for a Hero
Fanny de Aguiar - I See Fire
First Aid Kit - Stay Gold
New Order - The Perfect Kiss

Och givetvis alla låtar från Håkan-spelningen (jaja, jag vet, det var ett jäkla tjat om den konserten, men den var fantastisk!)

14. Vad önskar du att du gjort mer?
Jobbat. Och rest (utanför Sverige skall sägas för inom Sverige har jag rest en hel del).

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
Legat på soffor. Och, som vanligt, övertänkt saker.. min hjärna är ett kapitel för sig.

17. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Var i sommarstugan omgiven av släkt :)
 
16. Blev du kär i år?
Nej, som vanligt inte. Börjar kännas rätt segt. Om man åtminstone var lite olyckligt kär liksom ^^ Att bara gå och vara kär i kärleken hjälper liksom inte. Antar att jag har väldigt svårt att falla bara.

18. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Kan inte komma på någon specifik som jag hatar nej. Finns säkert en drös som jag ogillar skarpt av olika anledningar, men hatar kommer jag inte på på rak arm.

19. Vilken TV-serie var din favorit i år?
Sons of Anarchy och, faktiskt, Big Brother. Sen är ju Historieätarna som alltid bra.
 
20. Bästa filmen du såg på bio i år?
Hmm.. Då ska jag försöka komma ihåg vilka jag sett på bio.. Alltså, jag har som vanligt sett en massa film, men inte så många på bio, tyvärr. Frozen/Frost är den bästa av de jag sett på bio.

21. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Näe, ingen speciell.

22. Citera en sångtext som summerar ditt år.
Då blir det Håkan igen:
"Livet förändras vart jag än går" från "Gårdakvarnar och skit".
Det finns inte många andra rader som kan förklara bättre hur detta år sett ut. Förändringar, ständiga förändringar. Och jag har klarat av dem allihop, gått vidare. Det är ganska bra för en kille som som liten grabb avskydde förändringar, vägrade slänga saker, och ville bo i Dösebacka till oändligheten och vidare. Typ.
Men förändringar är en del av livet. Jag älskar definitivt inte alla förändringar fortfarande, inte alls, men jag accepterar att de sker på ett helt annat sätt. Man måste, annars klarar man sig inte.

23. Är det något du kommer sakna från 2014?
Sommarens värme. Denna sommaren var magisk. Jag hoppas inte det dröjer innan vi får en sådan underbar sommar igen. Sen kommer jag sakna alla känslor när det blev friidrottsliga framgångar samtidigt som man var delaktig i arbetet runtom. I övrigt kommer jag inte sakna mycket med detta år.

24. Vad ser du mest fram emot med år 2015?
Förändringar till det bättre. Att få ett jobb.

25. Du har under 2014..
..gråtit? Ja. Till sorg, till musik, till film. Till många känslor.
..skrattat? Absolut, det har varit en hel del skratt också.
..sovit i tält? Nix, inte i år.
..sovit under bar himmel? Nein.
..varit på Gröna Lund? Mja, jag var vid entrén med broder i slutet av sommaren, men sen gick vi till Skansen.
..varit på Liseberg? Hmm.. tror inte det.
..varit i en annan stad? I många andra! Jag har i det närmaste varit nomad under sommaren.
..bott hemma? Beror på hur man menar. Men ärligt talat känner jag mig fortfarande inte hemma någonstans på allvar.
..pussat någon? Inte vad jag minns.
..varit tillsammans med någon? Nej.
..sovit över hos någon av motsatt kön? Ja.

26. Dina vänner under 2014.
Har en vän dött? Piffi. Både vän och familjemedlem.
Har en vän sökt tröst hos dig? Japp.
Har du sökt tröst hos en vän? Jadå.
Har du sovit över hos en vän? Yes.
Har du fått mer en fem nya vänner under året? Nej, det vore att ta i. Bekantskaper är mer korrekt.
Har du varit kär i en vän? Inte kär, nej. Mer funderat över eller vad man ska säga.

Och där tog det slut med saker som har med det gångna året att göra!
 
Då säger jag Gott Nytt År och hyser förhoppningar om ett bra 2015!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback