Fotbollsfilosofi..

..såhär på måndagskvällen.
 
Jag: /.../lite så känns det just nu iaf, jag har haft en del flyt, förutom att jag presterat bra. Men det är väl som lag i fotboll som spelar bra. När det går bra går flytet med en också och man får fler stolpe in än stolpe ut.
Erik: Jo livet är en lång fotbollsmatch. Man får ta tacklingar och smällar längs vägen.
Jag: Precis!
Erik: Vissa går av i förtid på grund av skador.
Jag: Ja.
Erik: Och vissa fullföljer alla 90 minuter, några lämnar planen som vinnare som man kommer ihåg, andra lämnar förlorare.
Jag: Exakt. Och man värvas till laget/livet i begynnelsen av sina föräldrar och föds genom inmarschen. Sen spelar man sin livsmatch för att till slut höra slutsignalen och lämna alla.
Erik: Så är det.


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback