Såg jag skymten av en annan båt

Lugn hemmahelg. Känns som att det var ett tag sedan.
 
Eller ja, det är ingen solo hemmahelg ty föräldrarna, som varit i Frankrike, Tyskland och Spanien i två veckor, kom hem igår. Trevligt!
Jag har inga problem med att vara ensam, men visst känns det lite öde när man har ett helt hus för sig själv.
 
Annars just nu:
 
- Jobbet trummar på. Fick ett nytt uppdrag i veckan, denna gång till inomhus-SM som vi ska arrangera.
 
- Blåvitt är i högsta grad med i guldstriden. Efter den grymma 3-1-segern över gnagarna i måndags följde man upp med ganska stabila 3-1 även mot Gefle i förrgår.
 
- Spelar mindre och mindre FM, men det beror väl mycket på att man svurit så mycket över detta FM, samt att man ser fram emot nästa. Eller ja, ser fram emot och ser fram emot, detta FM har gjort att spelglädjen över serien dämpats en del. Har de inte gjort något åt spelarvärden och matchmotor i nästa FM utan bara fokuserat på massa skit som presskonferenser och sekundärt trams så blir jag liiite grinig.
 
- Dexter tog slut i veckan. Jag var inte helt med på om det var sista avsnittet eller inte förrän efteråt och då kändes det.. skumt. Allt hände alldeles för snabbt och det kändes inte som ett helt okej slut på en tidigare bra serie. Det mesta sista säsongen var sådär. Mycket synd.
Samtidigt har HIMYM börjat och det började desto bättre på det som ska vara sista säsongen. Jag tror att man kommer knyta ihop säcken rätt bra.
 
Tomrummet efter båda serier kommer att vara ganska stort dock.. Måste börja kolla på en ny serie. Breaking Bad verkar det bli.
 
- Jag ser fram emot massa saker i framtiden och har svårt att leva i nuet, även om det är det som alla säger att man ska göra. Jag vill mest just nu åka till Tyskland och hälsa på släkten där. Vi får se om det blir så.
 
- Vill se på mer film än jag gör och ska försöka öka dosen där.
 
- FM-tappet till trots så ska jag spela lite nu. Har startat en ny fil med Leeds. Känns dags att försöka dra upp dem ur Championship-smutsen.
 
 
Skutan vajar och seglet drar
Rutan pajar, dreglet är kvar
In eller ut, ut eller in
Alla nu ropar "Bort och försvinn!"
I myllan av rötter en karta vi ser
Vid solvindens fötter allt ljus bleknar ner
Du sover och blundar och drömmer en dröm
En dröm tills du vaknar, sliten och öm
Med lätta små steg du tassar och flyr
Ut genom dörren där grenarna yr
 
Av jord är du kommen, en jord som är ny,
men samtidigt gammal och tung som av bly
Mot taket du tittar med kisande blick
Det ljusblåa skenet bär kraften du fick
Nu lyfter du sakta och släpper ditt hån
Det är dags att flyga och gå härifrån
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback