Musmord och råttmos

Hum fyra dagar sedan, känns inte som det var så längesedan jag skrev.
 
Åkte till Henke i Uddevalla efter jobbet i fredags och kom hem igen igår kväll. Vi hade sedvanligt gött häng och spelade FIFA, kollade en Galenskaparna-revy och The Mask, käkade gött och tog några öl samt en drink.
 
Bussförbindelserna ut hit till bushen är sisådär. Det medförde att jag fick vänta en timme i Kungälv igår när jag skulle hem. Men det gjorde inte så mycket, jag köpte lite choklad och läste Offside och vips var timmen borta!
 
---
 
Idag har jag sett på Tron och Tron: Legacy, det är ungefär det. Och tagit hand om en mus. Katten har nämligen gått i barndom så smått senaste halvåret..
Hon fyllde 15 häromveckan och de senaste åren har hon blivit latare och latare och vill ha mat hela tiden. Mätt och go ligger hon som en katten Gustaf mest hela tiden.
På senare tid har hon dock som sagt gått i barndom och börjat göra saker hon inte gjort på väldigt länge. I slutet av sommaren hördes ljudet av en hoppande katt från köket och på spisen fanns feta tassavtryck. Och nu har hon alltså stolt hämtat en mus också. Tack, men.. nej tack. Ligg och var mätt och go istället för att dra in blodiga as.
 
Jag plockade upp musen från en snopen, gnällig katt och gick ner i källaren för att lägga liket, som fortfarande var varmt och mysigt och började läcka blod, i en plastpåse. Tanken var sedan att slänga den påsen i stora soptunnan utomhus, men dessvärre fanns ingen sopsäck i tunnan.
Eftersom jag ville bli av med aset bums och inte pallade gå upp och ta på mig byxor (när man är hemma över helgen blir det lätt att man ligger i soffan i kallingarna med en filt över sig) så smög jag raskt ut med en svart sopsäck och försökte så snabbt som möjligt trycka ner säcken i tunnan. Då vårt hus ligger precis vid vägen så är man inte direkt osynlig när man står vid soptunnan, men eftersom vi bor på landet kommer det ju inte så ofta bilar där så jag tänkte att jag hinner säkert få fast säcken innan det kommer en bil.

Icke.

Jag har nästan fått fast sopsäcken när det dyker upp en bil från ingenstans. Inte ett ljud hade hörts som skvallrade om att den sneaky bastarden närmade sig.
Kalsong-Richard fick snabbt upp ångan och försvann som en gasell och tog skydd bakom vår bil som stod parkerad några meter bort. Troligen sprang jag så snabbt att det såg ut som om jag hade shorts på mig!
 
..Det var i alla fall så jag ville att det skulle uppfattas, men troligen såg det nog snarare ut som en halvjoggande fåne (dessutom med skrikig orange t-shirt) som hade väldigt lite på underkroppen och tycktes rota i Björkmans soptunna innan han snor Björkmans bil. Bah.
 
Nåja, så kan det gå, det får man väl bjuda på.
 
Imorrn jobb och sedan en match som kommer att ha grymt tryck! IFK tar emot AIK på Gamla Ullevi, biljetterna är slutsålda och tifot ska engagera hela arenan och tydligen bli det största som varit på Gamla Ullevi. Jag ska dit med Calle. Längtar! Mot tre poäng och råttmos!
 
 
Chansen till ännu ett guld finns i allra högsta grad!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback