Adjö kära praktik

Så tog den underbara praktiktiden på Göteborgs Friidrottsförbund slut. Jag har haft fantastiskt givande veckor där jag fått göra det jag är bäst på, skriva, i olika former, alltifrån policys till olika typer av artiklar på hemsidan. Speciellt det sistnämnda har jag fått mycket beröm för från flera håll och kanter och det uppskattas alltid.
 
Framtiden ser ljus ut. Jag ogillar mycket att ta ut något i förskott och tänker därför inte jubla förrän något är helt klart, men det ser ut som att jag får komma tillbaka i någon form relativt snart.
 
Förutom det rent arbetsmässiga där jag varit lite informationsspindeln i nätet så har jag trivts fruktansvärt bra med kollegorna. I början är man lite avvaktande och känner in folk och sedan när man märker hur varje person är så anpassar man sig lite efter det. Efter några veckor kände jag mig bekväm med alla och tvekar inte en sekund gällande att återvända om det nu skulle bli så.
 
När tiden nu är över så ploppar den mindre roliga insikten upp om att man faktiskt inte är helt klar med skolan än. Man skulle önska att så var fallet, att det räckte med en längre sammanfattning om vad man gjort och lärt sig tillsammans med vitsord från arbetsplatsen, men så är det ju som bekant icke.
Den måttligt inspirerande "vetenskapliga artikeln" ligger ju nu för dörren och väntar på att tas om hand tillsammans med något seminarie och avslutande redovisning.
Jag har sagt det förr och säger det igen: Jag slutade egentligen min utbildning i samma stund som c-uppsatsen blev godkänd. Tiden efter det blev en väntan på praktiken och nu är det en sorts väntan på att få pappret som säger att jag är klar. Själva tiden i Falun ska jag sammanfatta mer när den verkligen är över.
 
---
 
I fredags var jag helt färdig när jag kom hem. Hade sovit småkasst veckan igenom till och från och det tog ut sin rätt. La mig för att vila på kvällen och råkade somna. Sov ungefär från halv nio till nio morgonen efter. Det är rätt långt för att vara jag.
 
Nu är jag piggelin och redo för en dag av.. slappande ^^ Ska fila lite på CV:t senare men i övrigt fortsätta njuta av att jag verkar ha gjort ett gott intryck på praktiken.
 
Tack för de tio veckorna GFIF!
 
 
 
Hoppet%20som%20gav%20silver%20f%C3%B6r%20Jungmark
Ett av de starkaste minnena, redan första veckan.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback