Let me

Inatt sov jag mycket skumt. La mig runt tolv och somnade och sov gott länge och väl. Trodde jag..
 
Vaknade och tittade på mobilklockan: "Hmm.. kvart i.. som vanligt vaknar jag innan klockan ringer.. aja, då hinner man vakna till liv lite.." tänkte jag och kände mig förvånansvärt utvilad kvart i sex på morgonen.
 
En kvart senare hörde jag klockan i källaren slå ett slag.
 
"..ett slag..? Vänta nu..? Inte sex?" undrade jag förbryllat och tittade på mobilklockan igen.
Mycket riktigt, klockan hade just slagit ett. I mitt semivakna tillstånd hade jag glömt detaljen att noggrant titta på vilken timma det var och bara anta att det var dags att stiga upp. Inte undra på att jag inte hunnit bli morgontrött än.
 
Somnade efter detta ganska omgående. Tror jag vaknade kort någon mer gång under natten runt fyra, men sen vaknade jag inte förrän klockan ringde när det var dags på riktigt vid 06.00. Då var jag sedvanligt morgondöd.
 
---
 
Jobbet passerade snabbt utan krusiduller! Möte, liten artikel, hemsidestruktur och kommunikationsförslag gällande huset.

Funderade på att ta en bio själv efter arbetstid, men kom ifrån tidigare så kändes inte värt att vänta kvar i flera timmar. Det får bli en annan dag man bryter gå-på-bio-själv-oskulden.
 
Resten av kvällen nu lär det bli lyssna på musik och spela med Claes.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback