Lazy day till sist

Så har man till sist börjat landa lite efter den intensiva första veckan på praktiken. Notera veckan, inte arbetsveckan. Eftersom jag halkade in på ett bananskal, räkmacka, vad ni vill på iEM så är det först idag jag fått chansen att ta en ledig dag efter åtta raka dagars arbetande.
 
Helgen har varit fantastiskt bra. Min roll blev att hoppa in där det behövdes, antingen för små göromål som att lämna saker från oss uppe på regihyllan till videorum eller speakerbås eller också för att sköta kontakten via headset mellan oss och någon av de andra stationerna tillhörande mästerskapet.
 
 
Eftersom Christian Olsson blev sjuk redan under fredagen så fick den hos oss som var ansvarig för kontakten med teknikgrenarna hoppa in som ersättare i speakerbåset. Detta medförde att den som hade huvudansvaret för regin gällande prisutdelningar fick ta den nye speakerns plats. Eftersom han inte kunde vara där hela tiden så innebar det även att jag fick ta den positionen ett antal gånger. Större delen av första passet på lördagen och söndagen stod jag för kommunikationen där och även i avslutningen på kvällspassen under fredag, lördag och söndag. Utöver detta förde jag även statistik över hur ofta ställningen i de olika grenarna visades och bestämde/påtalade när de borde visas om det hade varit längesedan sist.
Med andra ord hade jag en viktig roll, rollen som innebar att jag skulle kunna allting. Spännande och klart lärorikt att kastas rätt in i ett EM då jag inte pysslat med denna typ av kommunikation någon gång tidigare.
 
 
Igår producerade jag en artikel för förbundet gällande mästerskapet. Den blev rätt bra. Artikeln har både allmänna inslag från tävlingen och mer Göteborgsfokus. För er som inte läst än finns den här.
 
Mästerskapet var riktigt bra. Väcks ens friidrottsintresse inte till liv efter detta så vet jag inte vad som gör det. Den nya generationen är verkligen på gång och man bjöds på idel sköna besked och resultat.
 
Tack alla som hade något med det hela att göra för en underbar helg!
 
 
---
 
Idag ska jag göra ytterst få knop. Det sliter en del att vara igång åtta dagar i sträck varav fyra av dem innebär att man ska vara rejält på tårna hela tiden. Jag klagar absolut inte, jag bara konstaterar! Jag skulle göra om det igen utan att tveka om tillfälle uppstod.
 
För övrigt 1: Jag hoppas jag kan få tag i de bilder som togs under mästerskapets sista dag där teamet är samlat. Inte för att jag blir så överdrivet starstruck lätt, men det känns ganska nice med en bild där man är med i samma team som Christian Olsson.
 
För övrigt 2: Det är tydligen minst fyra tappra själar som går in på min blogg varje dag även när jag inte skriver något. Trevligt!
 
 
Nu blir det frukost. Har sovit ut rejält idag, haha.. Ha det gött!
 
 
 
Så mycket bättre än den kassa originalvideon ^^

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback