Rådjur och tjut i örat

Igår kväll när jag satt och började lyssna på ett klipp på youtube så slog det bara till med ett fetinglock för höger öra. Blev typ halvdöv, hörde bara bastoner. Försökte tryckutjämna, men funkade icke så gick och lade mig till slut och tänkte att det blir säkert bättre under morgondagen.
 
Idag gick jag upp med samma lock fortfarande bedövande örat och gick till bussen.
På väg mot bussen var jag plötsligt tre meter ifrån det minsta lilla rådjur jag sett som gick över vägen efter sin mamma. Den måste varit ganska färsk och totalt orädd. Naturen från sin finaste sida.
 
På jobbet fortsatte locket att hålla i sig ända fram till seneftermiddagen då det plötsligt började lätta lite och istället gå över till ett ihållande tjut. Direkt börjar man ju noja över om man fått tinnitus eller ej. Det var i vilket fall som helst grymt svårt att fortsätta koncentrera sig på att göra ett bra jobb, men artikeln blev klar till slut.
Bussresan hem var underbar då tjutet dränktes i stadens och bussens ljud.
 
Väl hemma har jag försökt ha Revaxör i örat i en timme för att lätta på eventuell vaxpropp, men jag kan inte påstå att det blivit någon enorm skillnad. Förutom tjutet så hör jag nu i princip som vanligt igen vilket är skönt. Kan låta knäppt, men hellre att det tjuter än att man känner sig som om man håller på att bli döv, faktiskt.
 
Får se hur det känns imorrn. Kanske är det bäst att stanna hemma och vila, time will tell.
 
Träningsmässigt går det för övrigt bra, jag följer min plan! Gårdagens 25 minuter var svettiga, men genomförbara utan problem, skulle pallat ett tag till. Snabb utveckling, oh yes. Minns att jag för en vecka sedan tog slut i låren efter bara fem minuter. Tog dock av förklarliga skäl ledigt från cykeln idag.
 
Ska nog snart lägga mig. Trött som en gnu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback