Med stärkta ben

Det tar sig med cyklandet. I torsdags körde jag 2 x 15 minuter med fem minuters vila emellan.
Det kan tyckas lite onödigt med fem minuters vila på bara en halvtimmes totalt cykelpass, men om man som jag trappat upp och plötsligt cyklat nästan varje dag från ingenting så börjar det till slut ta slut på krafterna i benen. Man kan inte öka och köra på hur mycket som helst utan återhämtning.
Över helgen var det således väldigt tacksamt för benen med lite vila. Istället blev motionen i fredags som bekant att kratta gräs i solgasset typ hela eftermiddan medan det i lördags blev en annan typ av benträning, lite lättare fotbollsspelande varvat med öldrickande.
 
Idag var det dags för 35 minuters cyklande. Från början hade jag tänkt att även i detta pass ha fem minuters paus, men jag trampade på och vips så var jag klar utan att vara i närheten lika trött som efter halvtimman med paus i torsdags. Jag kunde nog egentligen kört typ 10-15 minuter till innan det börjat tryta ordentligt, men det kändes onödigt. Föredrar att följa min plan och trappa upp i stadig takt. Kul att se att det verkar ge någon form av uthållighetsresultat i alla fall!
 
---
 
Verkar som jag ska få lite fler arbetsuppgifter på jobbet. Kul! Vare sig det är av stor eller liten karaktär så hoppar jag på det. Att få jobba inom en organisation man trivs i och med saker som man verkligen tycker om är få förunnat. Jag klagar definitivt inte och trivs som fisken i vattnet. Eller som stavhopparen över ribban.
 
---
 
IFK tog en mycket viktig poäng borta mot HIF tidigare ikväll. Dessvärre visade Haglund ut sig när IFK hade ledningen och efter det var det mest en kamp för att undvika förlust. Hade Farnerud bara satt 2-0 lite tidigare eller Haglund inte visat ut sig så hade det troligen blivit seger istället.. men, men, tillfällig serieledning och inte förlust var det viktigaste.
 
---
 
Nu ska jag se på Dexter. Beställde en Dexter-t-shirt häromveckan från cdon och har börjat undra varför den aldrig kommer när det stått att den skickats.
Så messade jag med Henke förut när han plötsligt undrar om jag skickat något från cdon till honom. Öhm.. va? Alltså.. senast jag beställde något från cdon så beställde jag det som present till Henkes adress (TV-serien Tornado för övrigt) och det hade jag ändrat till denna gång trodde jag.
Och ja, det hade jag. Men jag hade inte ändrat telefonnumret som aviseringen skulle skickas till. Det har med andra ord legat ett paket till mig och väntat här i Kungälv medan Henke haft koden. Bra där Richard.
Nåväl, nu har jag koden och kan hämta plagget någon lämplig dag!
 
 
 
Tonight's the night..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback