Mångbottnade motiv

På väg hem från jobbet stannade bussen vid ett rödjus. Över övergångsstället kom en asiatisk dam med mycket ljust grön solhatt (typ den här färgen, fast utan blommor och med ett snöre under hakan) och systemkamera i högsta hugg. Hon ställde sig strax efter övergångsstället en bit in på en gräsmatta och tog kort på.. en tjock trädstam. Inte hela trädet, inte grenverket, inte på någon person eller något annat framför trädet, bara på en vanlig, tjock stam.
 
Strax efter detta slog rödjuset om till grönt och bussen började rulla genom korsningen. Jag tittar ut till vänster och får se en taxi komma upp jämsides med bussen och sedan svänga av åt vänster i korsningen. Inget märkligt med det, men i taxins baksäte sitter en tjej med fönstret öppet filmandes eller korttagandes rakt mot.. mig? Öhm.. jaha?
Jag har ett antal förslag på detta beteende:
 
1. Hon tyckte jag var så söt/snygg/charmig att hon bara var tvungen att få mig på bild/film.
2. Hon tyckte jag såg ut som en mycket intressant figur som satt där och filosoferade och kände att det var konstnärligt viktigt att fånga mig på bild/film.
3. Hon var turist och fotade/filmade inte alls mig utan bussen då hon aldrig har sett en blå buss förr.
4. Hon gjorde en reseberättelse och fotade/filmade bara random ut genom fönstret medan taxin körde runt.
5. Hon var en amerikansk spion och tyckte för ett ögonblick att jag såg ut som Edward Snowden.
6. Hon lekte På Rymmen och låtsades vara spårhund.
7. Hon ingick i samma fototävling som asiatiskan med trädstammen där det mest otippade motivet kammar hem vinsten.
8. Hon fanns egentligen inte. Jag bara kände mig ensam och ville vara i rampljuset och hjärnan hittade på henne.
 
Jag är ganska säker på att det inte är alternativ nummer åtta.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tror vi kan utesluta alternativ nummer 5 också.

Svar: Ja troligen, om inte spionen hade synfel förstås!
Richard

2013-07-04 @ 19:49:03

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback