Lite film. Och lite musik, vilka fem skulle ni välja?

Inget nät sen igår klockan 18 till minst klockan 03 inatt när jag somnade. Fint.
 
Nu är man dock nätbestyckad igen och ser fram emot en dag i lugnets tecken.
 
Dagens första höjdpunkt bli morgonmackan (eller stiga-upp-mackan om man inte räknar klockan strax efter 13 som "morgon").
 
Sen då? Ptja, hum, mjaa. Leta efter några fler Oscarsnominerade filmer.
Sånär som på filmen The Master som har nominerade i exempelvis kategorierna bästa manliga huvudroll och bästa manliga biroll, samt The Sessions som har en i bästa kvinnliga biroll så är jag faktiskt klar med de största kategorierna (Bästa film, Bästa manliga huvudroll, Bästa kvinnliga huvudroll, Bästa manliga biroll, Bästa kvinnliga biroll, Bästa regi, Bästa originalmanus, Bästa manus efter förlaga).
Kvar finns kategorier som Bästa foto och Bästa ljud så det är de jag går på nu.
 
Generellt kan jag dock redan nu säga att filmåret 2012 varit betydligt sämre än filmåret 2011. Absolut, det har gjorts ett antal mycket bra rullar under året som gått, men 2011 bjöd på klart högre kvalité i snitt.
 
---
 
Såg om Queen-dokumentären igår igen medan strömmen var borta. Att man vet att man aldrig får chansen att se dem live känns fortfarande så extremt tråkigt.
 
Det får mig att tänka på en konversation vi hade i lördags angående vilket band som inte finns längre av olika anledningar som man helst skulle vilja se. För mig var nummer ett glasklar, men sen ville jag spåna vidare på en topp fem. Den slutade typ som följer:
 
1. Queen
2. Beatles, förutsatt att Lennon även får sjunga ett antal av sina egna låtar.
3. Elvis
4. ABBA
5. Joy Division
 
En ganska bra lista får jag säga. Hur skulle er egen lista se ut?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback