En långtgående tabbe med plötslig lösning

Insåg idag att man inte alls behöver router för att få internet till fler än en person i denna lägenhet.
Tidigare, under alla år jag bott här sedan man installerade ett smidigt internet, har jag och de jag bott med bara antagit att det fungerande uttag som funnits i mitt rum varit det som gällt och därför haft router.
Det finns andra uttag i anslutning till de jag delat meds rum, men dessa har inte fungerat. Eftersom mitt har fungerat har jag inte lagt någon energi på det hela utan bara antagit att det är gemensam router som gäller.
 
Den nya hyresgästens far kom idag med det intressanta beskedet att det visst fanns nät i uttag i anslutning till nya hyresgästens rum. Det är bara Kopparstaden som märkt uttagen fel då det ligger ett TV-uttag i samma dosa som tydligen alla otekniska innan denna gäst med familj försökt koppla till.
Bra där Kopparstaden, igen.
 
Det enda en router skulle syfta till i detta hushåll numer är alltså om man prompt vill springa runt med sin laptop utan sladd eller om man vill LAN:a nätverksspel på det gamla hederliga viset.
 
Således är saken inget problem längre, och har egentligen aldrig varit, i alla fall inte för min del.
 
Snabbt och lätt, färdigbrett!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback